مرگ گردشگری داخلی ترکیه با افزایش قیمت‌ها

افزایش قیمت هتل‌ها و هزینه بلیت مکان‌های گردشگری در ترکیه باعث شده است تا گردشگران به‌جای سفرهای داخلی به کشورهای خارجی مانند یونان و مصر سفر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تورم در ترکیه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و در ماه می به ۷۵.۴ درصد رسیده است که عمدتاً ناشی از افزایش قیمت هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بوده است. همین امر باعث شده است که شهروندان ترکیه با هزینه کمتر به خارج از کشور بروند زیرا سفر به بیرون از مرزهای این کشور از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

در حالی که ترکیه با خدمات و کیفیت هتلداری خود در جایگاه پیشرویی در اروپا به‌ویژه در حوزه مدیترانه قرار داشت، به دلیل چالش قیمت‌ها این موقعیت خود را از دست داده است.

مرگ گردشگری داخلی ترکیه با افزایش قیمت‌ها

تصویری تلخ برای هتل‌های ترکیه

در مقاصد محبوب در امتداد سواحل دریای اژه و مدیترانه، نرخ اشغال هتل (occupancy rate) معمولاً بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است. اما امسال همان هتل‌ها اگر ۸۰ درصد اشغال داشته باشند، از نظر کارشناسان خوش‌شانس هستند. در حالی که بسیاری از مقاصد مدیترانه‌ای از ماه می تا اکتبر شاهد ورود گردشگران هستند، این فصل گردشگری در ترکیه بسیار کوتاه‌تر شده است.

بخش گردشگری ترکیه در فصل‌های پر درآمد کسب درآمد می‌کند و دوره اصلی پول‌سازی آن از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر است. اکنون با وجود اینکه در اواسط جولای است، این کشور هنوز به سطح اشغالی که انتظار داشته، نرسیده است.

هزینه‌های هتل تنها موردی نیست که مسافران را از سفرهای داخلی باز می‌دارد. بلیت‌های ورودی به سایت‌های باستان‌شناسی که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور اداره می‌شود نیز قیمت بالایی دارد. در ترکیه هزینه‌های ورودی مکان‌های باستان‌شناسی به یورو محاسبه می‌شود. برای مثال، امکان ورود به شهر باستانی افسوس پیش از این قیمت‌ها با ۱۵ یورو وجود داشت، اما اکنون بازدید از این مکان ۴۰ یورو هزینه دارد.

مرگ گردشگری داخلی ترکیه با افزایش قیمت‌ها

کارشناس ترکیه‌ای بر این باور هستند که تورهای فرهنگی این کشور در حال مرگ هستند زیرا گردشگران، شروع به مسافرت و بازدید از کشورهای دیگر مانند مصر کرده‌اند. جزیره یونانی ساموس نیز به‌طور ویژه در بین گردشگران ترک محبوبیت دارد؛ در حالی که سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر به ساموس سفر کردند، انتظار می‌رود امسال این تعداد حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر باشد.

کد خبر 774351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.