تاکید رهبر انقلاب بر تسریع در روند اجرای کابینه دولت چهاردهم

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب به نمایندگان سفارش کردند که هرچه سریع‌تر به کابینه رئیس‌جمهور منتخب رأی اعتماد دهند تا دولت چهاردهم کار خود را آغاز کند، البته مجلس باید در انتخاب وزرا با دولت تعامل داشته باشد تا وزرا کارایی لازم را داشته باشند.

سیدمسعود خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تمجید از دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس دوازدهم اظهار کرد: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب به نمایندگان این بود که قوانینی را وضع کنند که دولت بتواند آن‌ها را اجرا کند و در سوال کردن از وزرا افراط و تفریط نکنند تا عدالت اجرا شود.

وی افزود: ایشان فرمودند که قانون نظارت بر نمایندگان، توسط خود نمایندگان امضا شود تا سخن و اقدام یک نماینده موجب ضربه زدن و بی‌آبرویی سایر نمایندگان نشود، ایشان همچنین سفارش کردند که نباید در صحبت‌های نمایندگان سیاه‌نمایی و ناامیدی باشد و نمایندگان نباید حرف‌های بی‌پایه و اساس بزنند.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث روابط خارجی به نمایندگان تاکید کردند که همیشه در کنار دولت باشند و در بعضی مسائل به‌صراحت اظهار نظر کنند.

لزوم تسریع در روند اجرای کابینه دولت چهاردهم

وی گفت: ایشان همچنین به نمایندگان سفارش کردند که هرچه سریع‌تر به کابینه رئیس‌جمهور منتخب رأی اعتماد دهند تا دولت چهاردهم کار خود را آغاز کند؛ البته تاکید کردند مجلس باید در انتخاب وزرا با دولت تعامل داشته باشد و پشتیبان دولت باشد تا وزرا کارایی لازم را داشته باشند.

خاتمی داشتن روحیه امید به آینده، پشتکار، پاک‌دستی، اعتقاد به نظام و کارآمدی را از ویژگی‌های وزرای پیشنهادی در نگاه رهبر انقلاب دانست و گفت: وقتی فردی مسئولیت وزارتخانه‌ای را بر عهده می‌گیرد، باید در خود این توان را دیده باشد تا بتواند مشکلات را حل کند؛ بنابراین بر مجلس تکلیف شد که پس از مراسم تنفیذ انتخاب کابینه با تعامل دولت و مجلس پیش برود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای راهبری توسط نزدیکان رئیس‌جمهور منتخب یادآور شد: شورای راهبردی ملاک‌هایی را برای معرفی وزرا تعیین کرده و پزشکیان از قالیباف و جلیلی هم برای معرفی کابینه کمک خواسته است و در نهایت رئیس‌جمهور تصمیم خواهد گرفت که چه کسانی را به مجلس معرفی کند و پس از آن مجلس باید ارزیابی کند و پس از بررسی سوابق به افراد دارای کارایی رأی اعتماد دهد.

برخی تلاش می‌کنند اجرا نشدن برجام را به قانون اقدام راهبردی گره بزنند

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون نمی‌توان درباره شورای راهبری دولت قضاوت کرد، ادامه داد: یکی از موارد ایراد شورای راهبردی دولت چهاردهم به قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم است، چرا که افرادی مانند ظریف ابراز می‌کنند این قانون مانع اجرای برجام ش، در حالی که اسناد اعتراف ظریف و اعضای دولت وقت موجود است که اذعان کرده بودند طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد و به همین دلیل برجام اجرا نشد؛ واقعیت این است که قانون اقدام راهبردی تاکید دارد توافق برجام باید عادلانه انجام شود و هر دو طرف مذاکره‌کننده باید به‌طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: بنای قانون انجام نشدن برجام نبود، در حالی که ظریف مدعی است این قانون مانع برجام شد، در حالی که فراموش نمی‌کنیم ترامپ برای اولین بار از برجام خارج شد و بایدن نیز توافق برجام را قبول نکرد؛ بنابراین لازم است نظرات کارشناسان پیرامون این مسئله بررسی شود تا مردم خیال نکنند که دولت وقت برجام را پیش می‌برد، اما مجلس مانع آن بوده است.

انتخاب افراد بر اساس حضور در ستادهای انتخاباتی خلاف اظهارات رئیس‌جمهور است

خاتمی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که برخی اعضای شورای راهبردی پیش‌تر در ستاد پزشکیان حضور داشته‌اند و برای ایشان تبلیغ کرده‌اند، اما نباید توقعی داشته باشند تا رئیس‌جمهور منتخب وعده خود را فراموش کند و آن‌ها را به عنوان مسئول یا کارگزار انتخاب کند؛ پزشکیان وعده داده است که مبنای انتخاب خود را توانمندی و داشتن سابقه اجرایی قرار دهد و اگر کسی به صرف حضور در ستاد انتخاباتی ایشان بخواهد مسئولیتی بگیرد خلاف اظهارات رئیس‌جمهور خواهد بود.

کد خبر 774235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.