پیشگیری از تخلف اسکوترهای الکترونیکی با هوش مصنوعی

اپراتور بین‌المللی اسکوترهای الکترونیکی در ملبورن استرالیا با تجهیز اسکوترهای الکترونیکی به دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی از تخلف با آن‌ها پیشگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک اپراتور بین‌المللی اسکوترهای الکترونیکی در استرالیا از سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری برای تجهیز اسکوترهای خود به دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی خبر داد. این فناوری روی اسکوترهای الکترونیکی ناوگان ۱۲۵۰ نفری ملبورن نصب خواهد شد و سیستم یادشده را به نخستین اپراتور اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای در سراسر جهان تبدیل می‌کند که این فناوری را در مقیاس وسیع در یک شهر بزرگ بین‌المللی معرفی می‌کند.

فناوری موردنظر این اپراتور برای پیاده‌سازی در ملبورن تولید داخل است، طی شش ماه گذشته در این شهر آزمایش شده و بیش از ۳۰ هزار کیلومتر را برای آموزش فناوری شناسایی خیابان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی شهر طی کرده است.

ویژگی‌های اسکوترهای الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی

اسکوترهای الکترونیکی شرکت از این پس مجهز به دوربین‌های جلویی خواهند شد که از فناوری نظارت رایانه‌ای پیشرفته در جعبه اینترنت اشیا اسکوتر برای تشخیص سواری کردن در مسیر پیاده‌روی استفاده می‌کنند که در ملبورن ممنوع است. این سیستم می‌تواند در کمتر از یک ثانیه تشخیص دهد که آیا اسکوترسوار در حال حرکت در مسیر پیاده‌روی است یا خیر.

پیشگیری از تخلف اسکوترهای الکترونیکی با هوش مصنوعی

سواران متخلف یک هشدار صوتی بی‌درنگ با این مضمون دریافت می‌کنند که «مسیر پیاده‌روی شناسایی شد، لطفاً به مسیر خود بازگردید». هشدارهای بعدی شامل مطالب آموزشی و تعلیق در استفاده برای متخلفان در صورت تکرار تخلف می‌شود.

این سیستم همچنین می‌تواند به‌گونه‌ای پیکربندی شود که سرعت اسکوترهای الکترونیکی را در صورت حرکت در محدوده‌های غیر مجاز کاهش دهد و کاربران را مجبور به ترک مسیر پیاده‌روی کند. سیستم هوشمند اسکوترهای استرالیایی نسبت به حضور عابران پیاده نیز در مسیر هشدار می‌دهد و با استفاده از راهنمای صوتی وسیله اعلام می‌کند «مراقب عابران پیاده باشید و سرعت خود را کاهش دهید.»

دوربین هوش مصنوعی این سیستم همچنین وظیفه جمع‌آوری داده را در سطوح ناهموار مسیر هم‌چون چاله‌ها برعهده دارد. این ویژگی به نقشه‌برداری مناطق بالقوه خطرناک و تعیین محدودیت‌های سرعت در سراسر منطقه کمک کند و اطلاعات مفیدی را برای برنامه‌ریزی بهبود جاده‌ها در شهر به شوراها ارائه می‌دهد.

پیشگیری از تخلف اسکوترهای الکترونیکی با هوش مصنوعی

کد خبر 773953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.