پیگیر تأمین ۱۵ درصد پیش‌پرداخت قرارداد مپنا برای خط ۲ متروی اصفهان هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهری این کلان‌شهر پیگیر تأمین ۱۵ درصد پیش‌پرداخت قرارداد مپنا برای خط دو متروی اصفهان است و فرایندهای اداری را در مجموعه‌های دولتی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در حاشیه بررسی لوایح در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از روابط عمومی و دبیرخانه شورای اسلامی شهر می‌خواهم که عین متن چاپ شده و متن نوار صحبت همکاران شورا را تطبیق دهند، به محضر خودشان هم ارائه دهند و مطمئن شوند از اینکه نه چیزی کم شده و نه چیزی اضافه شده باشد.

وی افزود: هیچ قصد و تصمیمی بر اینکه بخشی از صحبت‌ها حذف شود نداریم، در این راستا روزهای سه‌شنبه کمیسیون تلفیق را داریم و در آن جلسه بخشی به مباحث داخلی اختصاص دارد، به‌رغم آنکه آنجا هم می‌تواند این مباحث مطرح شود، اما مواردی که دوستان ضروری می‌بینند، می‌توانند به‌صورت علنی مطرح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: از شهردار اصفهان و نمایندگانشان که موارد مطرح شده در شورا را منتقل می‌کنند، در خواست می‌کنم به موارد مطرح شده به موقع پاسخ داده شود تا همکاران مطمئن شوند و چنانچه دغدغه و نگرانی وجود دارد، مد نظر قرار می‌گیرد.

نورصالحی با تاکید بر اینکه بعضی مواردی که امروز در صحن علنی شورا مطرح شد، روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون تلفیق شورا پیگیری خواهیم کرد، افزود: همه نگرانی و دغدغه شورا و مدیریت شهری این است که به‌رغم شرایط خاصی که یکی دو ماه گذشته حاکم بوده است، امور جاری و روزمره شهر همچون خدمات شهری، نظافت، حمل زباله، فضای سبز، امور زیربنایی و عمرانی و پروژه‌های شاخص از جمله خط دوم قطار شهری، ناوگان حمل‌ونقل عمومی، کمربند حفاظتی با سرعت و جدیت پیش رود.

وی گفت: به جرأت می‌توان گفت طی حداقل دو ماه گذشته وقت‌گذاری و جلسات چه در کمیسیون‌های تخصصی شورا و چه در مجموعه مدیریت شهری اگر دو برابر اضافه‌تر نشده باشد، قطعاً کمتر نشده است تا بتوان نقصان را جبران کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از بخش‌هایی که پشتیبان مدیریت شهر هستند، درخواست داریم که در انجام تکالیف سنگینی که همه شهرداری‌ها در کشور به عهده دارند، توقفی در ارائه فرایند خدمات و انجام پروژه‌های زیربنایی رخ ندهد.

نورصالحی تصریح کرد: پایان هفته نشست رؤسای شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود که به نمایندگی از شورای اسلامی شهر اصفهان سیدامیر سامع، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان حضور خواهد داشت و دغدغه‌هایی که وجود دارد را منتقل خواهد کرد، نکاتی که مربوط به همه کلان شهرها و مدیریت شهری می‌شود همچون ارزش افزوده و اهتمام سازمان‌های مالیاتی به تأمین این منابع که حق شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به بحث حمل‌ونقل عمومی و تعهدات دولت گفت: جا دارد از اقدامات وزارت کشور در سه سال گذشته در این بخش تقدیر شود؛ وظایفی که طی ۱۶ سال قبل آن بر زمین مانده بود و حمایت نمی‌شد، دولت سیزدهم نسبت به آن اهتمام داشت، اما بخشی از این موضوعات زمین مانده همچون تأمین اتوبوس یا جدیت در کمک به تأمین منابع پروژه‌های قطار شهری در کلان‌شهرها به‌ویژه خط دوم است که همچنان مجموعه مدیریت شهری پیگیر بحث تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت قرارداد مپنا است و فرایندهای اداری را در مجموعه‌های دولتی دنبال می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: از شورای عالی استان‌ها انتظار داریم که این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را دنبال کند، اما گاهی حس می‌شود که چیزی به نام شورای عالی استان‌ها وجود ندارد که امیدواریم این شورا با توجه به گستردگی اختیاراتی که دارد بتواند رسالت و تکلیفش را به نمایندگی همه شوراها انجام دهد و بعضی نگرانی‌ها را رفع کند.

کد خبر 773735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.