گرمای شدید چه آسیب‌هایی به مادران باردار وارد می‌کند؟

در این روزها از فصل تابستان که گرمای هوا به اوج خود رسیده است، رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هشدارهایی را به مادران باردار درباره آسیب‌هایی که گرما می‌تواند به مادر و جنین وارد کند، داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، لیلا عرب‌نژاد اظهار کرد: در فصل تابستان با توجه به گرمای شدید هوا و تعریق زیاد در مادران باردار پیشگیری از کم‌آب شدن بدن بسیار ضروری است.

وی افزود: کم‌آبی و تشنگی مفرط مادر باردار می‌تواند عوارضی چون نقص لوله عصبی برای جنین، کاهش مایع آمنیوتیک و احتمال شروع دردهای زایمانی و زایمان زودرس را در پی داشته باشد.

رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مادران باردار توصیه کرد: در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت در ساعات اولیه صبح که دمای هوا کمتر است به امورات خارج از منزل بپردازند.

وی یادآور شد: بالا رفتن ضربان قلب، سرگیجه و حالت تهوع از علائم گرمازدگی است که در این صورت باید بلافاصله در سایه نشسته و نوشیدنی خنک مصرف شود و مادر منتظر بماند تا دمای بدنش کاهش پیدا کند.

عرب‌نژاد بیان کرد: مادران باردار در هنگام خروج از منزل، بطری نوشیدنی آب خنک به همراه داشته باشند و هر چند دقیقه مقداری از آن بنوشند تا بدن دچار کم‌آبی نشود.

وی تاکید کرد: مادران باردار در این فصل لباس خنک بر تن کنند و مایعات کافی بنوشند و مایعات کافئین‌دار را در رژیم غذایی کاهش دهند.

رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: در روزهای گرم تابستان استفاده از میوه، سبزیجات مثل هندوانه، خیار، ماست و نعناع، شیر و آب میوه طبیعی توصیه می‌شود.

کد خبر 773726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.