اشتباه استراتژیک صهیونیست‌ها در حمله به یمن/ دست باز انصارالله برای اقدام تلافی‌جویانه

کارشناس مسائل اسرائیل درباره حمله رژیم صهیونیستی به یمن گفت: حمله اسرائیل به یمن یک اشتباه و خطای محاسباتی بزرگ است، زیرا کوچک‌ترین پاسخ به انصارالله در خاک یمن به‌طور عملی دست انصارالله را برای هرگونه اقدامی علیه اسرائیل به‌طور کامل باز می‌کند.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره حمله پهپادی یمن به تل‌آویو اظهار کرد: حمله‌ای که صورت گرفت پیام بسیار روشنی برای تل‌آویو و واشنگتن داشت؛ هم از این جهت که یمن و محور مقاومت نه‌تنها پس از ۹ ماه نبرد با اسرائیل خسته و فرسوده نشده، بلکه کماکان برای تداوم مقاومت آمادگی دارد و از آن مهم‌تر اینکه محور مقاومت با این حرکت برای ارتقای سطح نبرد با اسرائیل اعلام آمادگی کرد و آماده است تا توازن را به نفع خودش و علیه اسرائیل بر اساس توانمندی‌هایی که اسرائیلی‌ها از آن بی‌خبرند برهم بزند.

وی افزود: صهیونیست‌ها از چنین توانمندی اطلاع درستی نداشتند و علاوه‌بر این آسیب شدید سیستم‌های پدافند هوایی اسرائیل به رخ آن‌ها کشیده شد و اعلام شد، اگر بتوان یک پهپاد انتحاری به سمت یافا در نزدیکی تل‌آویو برد و به هدف رساند، می‌توانند صدها پهپاد انتحاری را با همین شکل و شمایل به قلب سرزمین‌های اشغالی برسانند و این خیلی مهم است.

کارشناس مسائل اسرائیل ادامه داد: از همه این‌ها مهم‌تر این است که تل‌آویو، یافا و حتی حیفا و بیت‌المقدس و مناطق مرکزی فلسطین اشغالی تاکنون جزو خطوط قرمز بود و محور مقاومت سعی می‌کرد، در حال حاضر به سمت آن‌ها حرکت نکند و بین اضلاع محور مقاومت توافق نانوشته‌ای وجود داشت که به این عرصه ورود نداشته باشند، اما با این کاری که انصارالله انجام داد به‌طور عملی این ملاحظه هم برداشته شده و دیگر محور مقاومت هیچ ملاحظه‌ای در نبرد با اسرائیل ندارد و به آن اعلام می‌کند که در خاک فلسطین اشغالی دیگر امنیت ندارد.

عبدی تصریح کرد: برای اسرائیل بسیار دشوار است که بخواهد به‌طور رسمی قبول کند که این حرکت از طرف یمن بوده است، به همین دلیل بی‌درنگ پای ایران را وسط کشیدند، اما حتی اگر پای ایران هم وسط باشد، مبدا حرکت موشک یمن بوده است نه ایران. اسرائیلی‌ها به‌دلیل روحیه استکباری‌شان در مورد یمنی‌ها با تمسخر از تعبیر حوثی ها استفاده می‌کنند تا تحقیرشان کنند، به همین دلیل نمی‌توانند بپذیرند که انصارالله از چنین توانمندی‌هایی برخوردار است و می‌تواند امنیت اسرائیل را به مخاطره بیندازد.

وی درباره حمله اسرائیل به یمن گفت: گالانت وزیر جنگ اسرائیل و هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده بودند که به این حمله پاسخ می‌دهند و حتی جلسه‌ای با آمریکایی‌ها داشتند تا نوع پاسخ را هماهنگ کنند، اما به نظر من حمله اسرائیل به یمن یک اشتباه و خطای محاسباتی بزرگ است، زیرا کوچک‌ترین پاسخ به انصارالله در خاک یمن به‌طور عملی دست انصارالله را کامل برای هرگونه اقدامی علیه اسرائیل باز می‌کند.

کارشناس مسائل اسرائیل ادامه داد: در حال حاضر پس از این حمله همان‌گونه که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم اشاره کرد، دست انصارالله برای هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل به‌طور کامل باز شده است و اعلام کردند که در هدف‌قراردادن اهداف حیاتی دشمن تردید به خود راه نمی‌دهند.

عبدی تصریح کرد: واقعیت این است که تمام توان و تلاشی که مقاومت تا الان داشته است، مانع از این نشده است که نفس اسرائیل در غزه بریده شود، اما واقعیت دیگری که نمی‌توان نادیده گرفت این است که اسرائیل به شدت تضعیف شده است، یعنی اگر محور مقاومت، اقدامات حزب‌الله و انصارالله نبود، اسرائیل به‌یقین چند برابر جنایتی که امروز در غزه انجام داده است را رقم زده بود و تعداد شهدا و آسیب‌ها چندین برابر می‌شد.

وی یادآور شد: ضرباتی که محور مقاومت به اسرائیل وارد کرد موجب ورود اسرائیل در چند درگیری هم‌زمان شد، همچنین روحیه آن‌ها ضعیف شد و خستگی و فرسودگی آن‌ها افزایش پیدا کرد، تا جایی که هنوز نتوانسته تمام ادعاهایی که در مورد غزه داشته را به انجام برساند، اما واقعیت این است که همچنان نفس اسرائیل در غزه بریده نشده است و این نشان می‌دهد که نیاز است سطح درگیری محور مقاومت با اسرائیل ارتقا پیدا کند و پیام حرکت انصارالله در همین راستا بود.

کد خبر 773534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.