هدف‌گذاری تعمیر ۵۴۰ مدرسه در حاشیه شهرها

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان کار بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس انجام شد، گفت: در سال جاری نیز تعمیر ۵۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس در حاشیه شهرها برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه آئین افتتاح طرح شهید عجمیان اظهار کرد: طرح شهید روح‌الله عجمیان سال گذشته به‌طور جدی آغاز شد و در مجموع پارسال کار بهسازی حدود ۶۸ هزار کلاس درس انجام شد.

وی افزود: طرح عجمیان کاری نهضتی، جهادی و همه جانبه است که تمام گروه‌های جهادی شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا این کار بزرگ انجام شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: با تمام مشکلاتی که بر سر راه بود، در سال جاری بهسازی ۱۱۰ هزار کلاس درس هدف‌گذاری شده و این کار باید در تابستان انجام شود تا وقتی دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید به مدرسه بازمی‌گردند، با کلاس‌های درس نو مواجه شوند و با روحیه مناسبی یک سال در مدرسه حضور پیدا کنند.

خان‌محمدی با بیان اینکه خود دانش‌آموزان مدرسه و هنرستان‌ها در این طرح مشارکت داشتند، گفت: این کار موجب می‌شود دانش‌آموزان در نگهداری مدرسه خود ملاحظات ویژه‌ای را در نگهداری در نظر گیرند.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح، شاداب‌سازی مدارسی است که کمتر به آن‌ها توجه شده است، یادآور شد: تفاوت طرح در سال جاری این است که کار بهسازی و تعمیرات سیاسی حدود ۵۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهرها در ۲۰ محله مورد هدف وزارت کشور و وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش‌وپرورش درباره علت افتتاح طرح عجمیان در هنرستان علی نقی غیاثی گفت: این مدرسه‌ای است که شهید امیر عبداللهیان در آن معلم عربی بوده و این مدرسه به یاد این شهید والامقام بهسازی شده و در اختیار دانش‌آموزان این مدرسه قرار گرفته است.

کد خبر 773299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.