ارائه خدمات ویژه منطقه ۳ اصفهان  به ۱۰۰ هیئت عزاداری در دهه محرم + فیلم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای دهه اول محرم ۱۴۰۳ تاکنون به بیش از ۱۰۰ هیئت برپاکننده مراسم‌ عزاداری، حسینیه‌ها و موکب‌های این منطقه خدمات ویژه ارائه شده است.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در ایام محرم بیشترین هیئت‌های مذهبی در منطقه ۳ مراسم عزاداری برپا می‌کنند، اظهار کرد: در دهه اول محرم ۳۰ نفر از پاکبانان خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری اصفهان از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ مشغول نظافت، جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری با ماشین‌آلات مخصوص نظافت بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت به‌طور ویژه از هیئت‌ها، مساجد، اماکن متبرکه، ضایعات و پسماند جمع‌آوری شد، افزود: روز تاسوعا و عاشورا در بلوک خیابان ابن‌سینا و شریف واقفی از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۴ حدود ۶۰ کارگر به اضافه ماشین‌آلات، مسئولیت نظافت و پشتیبانی از ۵۰ هیئت، مسجد و امام‌زاده را بر عهده داشتند.

ارائه خدمات ویژه منطقه ۳ اصفهان  به ۱۰۰ هیئت عزاداری در دهه محرم + فیلم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم خدماتی در این دهه جمع‌آوری ظروف یک‌بار مصرف از تمام مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، محل تردد و محل تجمع هیئت‌های مذهبی بود.

ابوطالبی تصریح کرد: در دهه اول محرم هر شب پس از پایان مراسم عزاداری بیش از ۱۵۰ هزار ظرف یک‌بار مصرف غذا از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شد و پس از آن این معابر با ماشین مکانیزه سیار مورد شست‌وشو قرار می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه به بیش از ۱۰۰ هیئت برپایی مراسم عزاداری خدمات‌رسانی ویژه شد، گفت: ابتدای دهه اول محرم از سوی شهرداری منطقه نسبت به توزیع مخازن جمع‌آوری پسماند و نایلون به ۳۰ موکب بزرگ اقدام شد و تفاله‌های چای تفکیک شده در این موکب‌ها برای تهیه کود جمع‌آوری و تحویل ایستگاه‌های بازیافت شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان اضافه کرد: این خدمات در دهه دوم محرم و نیز برپایی مراسم اربعین، بیست‌وهشتم صفر و شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

کد خبر 773215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.