۱۳۰۰ واحد صنعتی در استان زنجان فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۳۰۰ واحد صنعتی در استان زنجان فعال است.

مجید گلشنی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۱ واحد صنعتی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: این واحدها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و ایجرود راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی در استان طی سه ماهه سال جاری جذب شد.

گلشنی منفرد با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان ۱۳۰۸ واحد صنعتی در حال فعالیت است، اضافه کرد: در این واحدها ۵۱ هزار و ۷۹ نفر مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۷.۵ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری صنعتی در سطح استان صورت گرفته که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ایجاد رونق اقتصادی در استان ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه زنجان در حوزه احیای واحدهای راکد تولیدی از موفق‌ترین استان‌های کشور است، گفت: آمار دقیقی از واحدهای راکد نمی‌شود ارائه داد چراکه شاخص‌های قطعی در این باره نداریم، برخی واحدها بنا به برخی علل مثل فوت صاحب، تغییر خطوط تولید، نوسان در بازار تولیدات و عوامل دیگر به صورت مقطعی و موقتی تعطیل می‌شوند ولی دوباره فعالیت می‌کنند.

گلشنی منفرد گفت: اگر بخواهیم این چنین واحدهایی را که توقف تولید موقتی دارند را هم در آمار بیاوریم شاید عملکرد احیای واحدها در استان سالانه ۷۰ تا ۸۰ واحد را شامل بشود ولی ما دنبال آمارسازی نیستیم.

کد خبر 773012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.