۱۳ مقصد صادراتی به محصولات استان زنجان اضافه شد

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: ۱۳ مقصد صادراتی به محصولات استان زنجان اضافه شد.

مجید گلشنی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان در بخش‌های مختلف فعال هستند، اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در تولیدات این واحدها صادرات محصولات است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان محقق شد، افزود: در این مدت ۲۳ قلم کالا به محصولات صادراتی و ۱۳ مقصد جدید نیز به مقاصد صادراتی محصولات استان اضافه شد.

گلشنی منفرد در ارتباط با تولیدات معدنی استان نیز گفت: در این راستا ۱۱ پهنه در استان شناسایی و پروانه اکتشاف نیز صادر شده است.

وی افزود: حوزه معادن نیز گام‌های مهمی برای احیای آنها برداشته شد و هفت معدن با سرمایه گذاری ۳۰۲ میلیارد ریالی به چرخه فعالیت بازگشت که در نتیجه فعالیت دوباره این معادن، ۱۳۹ نفر مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ۳۶ نوع ماده معدنی بوده و جزو معدود استان‌های کشور با این تنوع مواد معدنی است، اضافه کرد: در زمان حاضر از ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارد.

کد خبر 766241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.