۱۳۰۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان زنجان فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هزار و ۳۰۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان زنجان فعال است.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته با جذب ۱۹ همت سرمایه‌گذاری، هدف‌گذاری ۱۰.۹ درصدی رشد بخش صنعتی استان محقق شد.

وی با بیان اینکه توسعه و توازن اقتصادی در سطح استان، گسترش صنایع کم‌آب‌بر، توسعه صنایع مادر و ایجاد زنجیره تأمین و تولید از اولویت‌های توسعه صنعتی در زنجان است، افزود: جذب سرمایه‌گذاری‌ها با در نظر گرفتن این اولویت‌ها دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از واحدهای بهره‌برداری در شهرستان ابهر متمرکز است، اضافه کرد: سهم شهرستان ابهر ۲۴۷ واحد صنعتی است که حدود ۱۹ درصد از پروانه بهره‌برداری استان زنجان را شامل می‌شود.

گلشنی‌منفرد با بیان اینکه هزار و ۳۰۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: اکثر واحدهای بزرگ در شهرستان ابهر مستقر هستند که نزدیک ۱۶۸ هزار میلیارد ریال ارزش پروانه بهره‌برداری‌های صادره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تأکید بر اینکه برای ۱۴ هزار و ۷۱۰ نفر زمینه اشتغال در شهرستان ابهر با صدور این پروانه‌ها ایجاد شده است، افزود: این تعداد پروانه‌های صادر شده در ابهر، ۲۹ درصد سهم اشتغال کل پروانه‌های استان زنجان را شامل می‌شود.

وی افزود: طی سه سال اخیر حدود ۲۰ واحد تولیدی راکد که با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای نزدیک به هزار نفر راه‌اندازی و به چرخه تولید برگشتند، شرکت فولادآسین ابهر از جمله مهم‌ترین واحدهای راکد که به چرخه تولید برگشته است.

کد خبر 770171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.