دمای هوا در شهر خاورمیانه‌ای به ۶۲ درجه رسید

دمای هوا در دبی و کویت از مرزهای خطر تهدید حیات برای انسان گذشته و به‌دنبال آن میزان برق مصرفی در آن‌ها به‌دنبال استفاده بیشتر از دستگاه‌های تهویه هوا به‌شدت افزایش داشته است‌؛ در حال حاضر دمای 《احساسی هوا》 در دبی ۶۲ درجه سانتی‌گراد است‌.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در حالی که دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در اروپا جان می‌گیرید، دمای هوای دبی به ۶۲ و کویت به ۵۱ درجه سانتی‌گراد رسید. ترکیب این میزان گرما با رطوبت بسیار خطرناک و مرگبار است و شاخص گرمایی بسیار گرم‌تری نسبت به دمای ثبت‌شده هوا ایجاد می‌کند. در حالی که این شرایط ترکیبی در هر دو مشاهده می‌شود، پیش‌بینی شده است گرمای شدید در آن‌ها تا چند روز آینده ادامه داشته باشد.

افزایش مرگبار دمای هوا در دبی و کویت

کویت در ژوئن با ۴۹.۳ درجه سانتی‌گراد در لیست بالاترین دماها در جهان سومین جایگاه را به خود اختصاص داد و هفته گذشته دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد که به رکورد ۵۴ درجه‌ای کشور در گذشته بسیار نزدیک است. در همین حین دبی نیز تحت‌تأثیر موج‌های گرمای شدید قرار گرفته است و دمای احساسی ۶۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند که در ترکیب با رطوبت هوا بسیار کشنده است.

دمای هوا در دبی به ۶۲ درجه رسید

این دو در حال مبارزه با گرمای سوزان هستند و دمای هوا در آن‌ها به مرزی نزدیک می‌شود که عبور از آن حتی جان افراد آشنا با گرما را نیز تهدید می‌کند. دمای دبی نزدیک به سطوح تهدید کننده زندگی و حد تخمینی تحمل حرارت انسان قرار دارد. قرار گرفتن بیش از ۶ ساعت در معرض این دمای ترکیب‌شده با رطوبت هوا با مرگ صد درصدی همراه است، به‌ویژه که دمای بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد برای انسان کشنده در نظر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر وقتی رطوبت به صد درصد می‌رسد، تبخیر عرق متوقف می‌شود؛ به این ترتیب بدن نمی‌تواند خود را خنک کند و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این شرایط کشنده است. در حال حاضر دبی ضمن گرما در معرض این رطوبت قرار دارد و عبور از این حد با مرگ حتمی هر کسی همراه خواهد بود که از پناه سقف‌ها و وسایل خنک‌کننده خارج می‌شود.

نزدیکی به خط استوا و دمای بالای اجتناب‌ناپذیر آن، همچنین مجاورت با خلیج فارس که رطوبت بالایی را به همراه دارد، دبی و کویت را مستعد این شرایط خطرناک کرده است. با این حال نمی‌توان از عامل مهم اثر جزیره گرمایی شهری غافل ماند؛ سطوح شهری دبی گرما را جذب و حفظ می‌کند و موجب می‌شود مناطق شهری گرم‌تر از مناطق روستایی اطراف باشند.

دمای هوا در دبی به ۶۲ درجه رسید

دولت‌ها توصیه‌های مشابهی صادر کرده و از شهروندان خواسته‌اند از تابش مستقیم نور خورشید دوری کنند و مراقب خطرات گرمازدگی باشند. از مردم خواسته شده است در گرم‌ترین ساعات روز در محیط‌های دارای تهویه مطبوع و دستگاه‌های خنک‌کننده بمانند و از انجام فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند. هیدراته ماندن بدن با نوشیدن آب زیاد نیز عاملی کلیدی و مهم است. مقامات همچنین فعالیت‌های روزانه در فضای باز هم‌چون ساخت‌وساز را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

افزایش برق مصرفی در دبی و کویت

با افزایش مصرف انرژی، گرمای شدید بر اثرات زیست‌محیطی انسانی نیز تأثیر می‌گذارد. مصرف برق در دبی به رکورد مگاوات در ساعت رسیده است، زیرا مردم برای مقابله با دمای بالا میزان استفاده سیستم‌های تهویه هوا با درجه بیشتر را افزایش داده‌اند.

در کویت نیز افزایش استفاده از برق به‌دنبال افزایش میزان استفاده از سیستم‌های تهویه منجر به خاموشی‌های طولانی‌تر در طول روز شده است و مقامات از شهروندان خواسته‌اند تا حد امکان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا از بارگذاری بیش از حد شبکه‌های برق جلوگیری شود.

دمای هوا در دبی به ۶۲ درجه رسید

کد خبر 773002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.