آخرین وضعیت بارش‌ها در استان‌ها / تداوم ناپایداری‌های فصلی در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم ناپایداری‌های فصلی در کشور، آخرین وضعیت بارش‌ها را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال استان آذربایجان غربی، بعضی نقاط آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، به ویژه در بعد از ظهر و شب، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط مذکور روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات گیلان و دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و خراسان شمالی و سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و بعضی مناطق استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: با توجه به ناپایداری‌های فصلی، امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب و مرکز کرمان، جنوب شرق فارس و شمال و شرق هرمزگان و شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی سه روز آینده در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و طی دو روز آینده مناطق مرکزی خلیج فارس و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، به تدریج وزش باد با احتمال گرد و خاک با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف و گرد و خاک، از بعد از ظهر وزش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا کمی ابری و گرد و خاک، گاهی وزش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 772972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.