۱۷۰ پروژه آب‌رسانی زنجان در سال ۱۴۰۳ تمام می‌‎شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آب‌رسانی به روستاها در اولویت دولت سیزدهم است و طبق برنامه‌ریزی، ۱۷۰ پروژه آبرسانی در سال‌جاری تمام می‌‎شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی محمد نادرخانی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در جریان بازدید از مراحل آب‌رسانی به روستاهای شهر هیدج اظهار کرد: در سال‌جاری ۲۷۰ پروژه آب‌رسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: به‌دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری، تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آب‌رسانی در استان افزوده شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از شهرهای هدف در این طرح هیدج است، اضافه کرد: عملیات آب‌رسانی به مسکن‌های ملی شهر هیدج به تعداد ۵۶۰ واحد انجام و اشتراک ۴۰ واحد مسکونی برقرار شده است.

نادرخانی گفت: برای آب‌رسانی به مسکن‌های اقدام ملی در شهر هیدج اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان افزود: این طرح شامل احداث ۲.۵ کیلومتر خط انتقال و ۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب است و در حال حاضر مشترکان می‌توانند جهت خرید انشعابات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه با آب‌رسانی به مسکن‌های ملی در شهر هیدج جمعیتی افزون بر دو هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند، گفت: تعداد کل انشعابات شهر هیدج بیش از شش هزار فقره بوده که در سه ماهه سال‌جاری نیز ۵۶ انشعاب جدید واگذار شده است.

نادرخانی با تاکید بر برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز در استان زنجان گفت: در سال‌جاری، شش فقره انشعاب غیرمجاز در شهر هیدج کشف و شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان با اشاره به مصرف بی‌رویه آب به‌ویژه در فصول گرم سال در مناطق روستایی از مشترکان روستایی درخواست کرد: از مصرف آب برای آبیاری باغ و باغچه پرهیز کنند تا مشترکان دیگر نیز بتوانند از آب پایدار بهره‌مند شوند.

کد خبر 772540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.