هر یک درجه افزایش دما، ۴ درصد مصرف آب را افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: هریک درجه افزایش دما، چهار درصد مصرف آب را افزایش می‌دهد.

علی محمد نادرخانی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال‌جاری، یکی از گرم‌ترین سال‌ها بوده است و هر یک درجه افزایش دما، مصرف آب را چهار درصد افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای استان در تابستان تنش آبی نداشته‌اند، افزود: با وجود کاهش ورودی آب به سدها، چاه‌ها هم کنترل شد تا در سال‌های آینده مشکلات کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان تأمین آب در بلندمدت را اولویت اصلی و مهم استان اعلام کرد و گفت: اگر این حوزه مدیریت نشود، در پنج تا شش سال آینده مشکل خواهیم داشت که کنترل آن بحران هم سخت خواهد بود.

نادرخانی با تاکید بر خاص بودن شرایط روستاهای استان به لحاظ تنش آبی افزود: در این راستا روستاها در چهار سطح تنش آبی دائمی، فصلی، نداشتن تأسیسات و فقدان منابع تقسیم شده و اقدامات انجام شده در روستاها هم بسته به سطح تنش انجام گرفته است.

وی بد مصرف کردن و انشعابات غیرمجاز را از جمله مشکلات تأمین آب در روستاها عنوان و گفت: در این ارتباط درخواست ایجاد شعبه رسیدگی به انشعاب غیرمجاز را مطرح کرده‌ایم تا به موارد در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی با تاکید بر خاص بودن شرایط به لحاظ تنش آبی گفت: تأخیر در صدور مجوزهای حفاری از دیگر مشکلات این شرکت است که درخواست تسریع در روند را داریم تا بتوان مشکلات را در اسرع وقت حل کرد.

کد خبر 782064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.