چالش ترکیه با ۴ میلیون سگ‌ بلاصاحب

تعداد بالای سگ‌های بلاصاحب در ترکیه حتی درصورت آرام و بی‌آزار بودن این حیوانات موجب وحشت ساکنان و گردشگران می‌شود، بنابراین حامیان حیوانات خواستار جمع‌آوری اصولی و اسکان آن‌ها در پناهگاه‌ها ضمن عقیم‌سازی برای کنترل جمعیت این حیوانات شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تعدد سگ‌های بلاصاحب در خیابان‌های ترکیه منجر به وحشت بسیاری از گردشگران به‌ویژه افرادی با فوبیای حمله حیوانات در این کشور شده است؛ حدود چهار میلیون سگ در خیابان‌ها و حومه ترکیه تردد دارند، به‌دنبال این امر بریتانیا هشداری برای مسافران خود به مقصد ترکیه صادر کرده است که از نزدیک شدن به این حیوانات بپرهیزند و حتی در صورت آرام بودن آن‌ها جانب احتیاط را رعایت کند.

چالش ترکیه با ۴ میلیون سگ‌ بلاصاحب

دولت ترکیه به‌دنبال این هشدار لایحه جدید و بحث‌برانگیزی را برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب پیشنهاد کرد که ادعا شد عملکردی غیرانسانی دارد و منجر به محصور شدن سگ‌ها در پناهگاه‌های غیراستاندارد کوچک و مرگ آن‌ها می‌شود، بنابراین گروه‌های حامی حیوانات کشور را به مقابله با لایحه تصویب‌نشده برانگیخت.

این گروه‌ها خواهان روشی جز کشتار برای کنترل جمعیت این حیوانات شدند و اظهار کردند که طبق قوانین فعلی ترکیه، سگ‌های بلاصاحب باید جمع‌آوری، عقیم و به محلی بازگردانده شوند که از آن آمده‌اند. با این حال مسئولان اجرای این قانون با خودداری از اجرای این مقررات طی سال‌های گذشته موجب رشد انفجاری جمعیت آن‌ها شده‌اند، حال آنکه اجرای صحیح این مقررات برای کنترل جمعیت آن‌ها کافی است.

چالش ترکیه با ۴ میلیون سگ‌ بلاصاحب

به این ترتیب دولت بنا بر درخواست‌های جمع‌آوری این حیوانات از خیابان‌ها و اسکان آن‌ها در پناهگاه‌ها، نسخه ضعیف‌شده‌ای از پیشنهاد اولیه خود را به مجلس کشور ارائه داد که شامل اجرایی شدن قوانین موجود مبنی‌بر جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب می‌شود. طبق این پیشنهاد، سگ‌هایی که در معرض خطر ابتلاء به هاری هستند، رفتار تهاجمی از خود نشان می‌دهند و امکان بازپروری ندارند، کشته خواهند شد.

مجلس قانون‌گذاری ترکیه اعلام کرد که شهرداری‌ها موظف هستند شرایط را در پناهگاه‌های موجود برای اسکان این حیوانات بهبود ببخشند و مردم را نسبت به نگهداری از سگ‌ها در محیطی امن برای همه تشویق کنند.

چالش ترکیه با ۴ میلیون سگ‌ بلاصاحب

کد خبر 772321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.