روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills هر سال پانزدهم جولای برگزار می‌شود و شعار آن در سال ۲۰۲۴، «مهارت‌های جوانان برای صلح و توسعه» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از ۲۰۱۴ تاکنون، پانزدهم جولای هر سال روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills است و هدف آن تجلیل از اهمیت استراتژیک تجهیز جوانان به مهارت‌هایی برای اشتغال، کار مناسب و کارآفرینی با تمرکز بر آموزش حرفه‌ای و کارآموزی، پر کردن شکاف بین آموزش و اشتغال، رسیدگی به نرخ بالای بیکاری جوانان و ارتقای رشد اقتصادی است.

با توجه به اینکه جهان در حال حرکت به سمت توسعه پایدار است، ارتقای مهارت جوانان اهمیت فزاینده‌ای در دنیای امروز پیدا کرده است و یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به آن‌ها در این راه، دسترسی به آموزش و پرورش مناسب محسوب می‌شود.

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

مهارت‌های حل مسئله، اجتماعی، ارتباطی، سواد اطلاعاتی، سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی، از مهارت‌های حیاتی مورد نیاز برای قرن بیست‌ویکم به‌ویژه برای جوانان است که دستیابی به هر یک به آموزش و پرورش مناسب نیاز دارد.

رویدادهای بزرگداشت روز جهانی مهارت جوانان شامل فرصت‌هایی برای فراهم کردن فضاهایی برای گفت‌وگو با مؤسسات آموزشی، کارفرمایان، سیاست‌گذاران و شرکای توسعه برای جوانان می‌شود.

تاریخ روز جهانی مهارت‌های جوانان ۱۴۰۳

روز جهانی مهارت‌های جوانان هر سال پانزدهم جولای مصادف با بیست‌وپنجم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

تاریخچه روز جهانی مهارت جوانان

سازمان ملل متحد در بیست‌وچهارم اکتبر ۱۹۴۵، به‌عنوان جانشین جامعه ملل که قبل از جنگ جهانی دوم متلاشی شد، پس از تصویب منشوری توسط چین، فرانسه، اتحاد جماهیر شوروی، بریتانیا، ایالات‌متحده و سایر کشورهای امضاکننده تأسیس شد. هدف این سازمان همواره حفظ صلح و امنیت جهانی، ارائه حمایت‌های بشردوستانه، دفاع از حقوق بشر و حمایت از قوانین بین‌المللی بوده است.

سازمان ملل متحد در طول سال‌های فعالیت خود بخشی فعال از سیاست جهانی بوده و با تغییرات در روابط بین‌الملل عملکرد خود را اصلاح کرده است. این سازمان در مواجهه با استعمارزدایی از جنوب جهانی، پایان جنگ سرد، تغییرات آب‌وهوایی، بحران‌های پناهندگان و مواردی از این قبیل تلاش‌های بسیاری به‌کار گرفته و امروزه درصدد دستیابی به ۱۷ هدف توسعه پایدار است که در ژانویه ۲۰۱۶ معرفی شد.

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

این سازمان در سال ۲۰۱۴ پانزدهم جولای را روز جهانی مهارت جوانان نام‌گذاری کرد که هدف آن مشخص کردن مهارت‌های لازم برای اشتغال و کارآفرینی جوانان و اهمیت استراتژیک آن‌ها برای آینده بود. این روز فرصتی بی‌نظیر برای شرکای سیاست، کارفرمایان، شرکای توسعه و برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای است تا با جوانان در مورد مهارت‌های مورد نیاز برای جهان در حال گذار به مدل توسعه پایدار گفت‌وگو کنند.

این روز اهمیت قابل‌توجهی در ترویج توسعه و توانمندسازی جوانان سراسر جهان دارد و بر نیاز حیاتی برای تجهیز جوانان به مهارت‌ها و شایستگی‌های لازم برای اشتغال، کارآفرینی و معیشت پایدار تأکید می‌کند.

شعار روز جهانی مهارت جوانان ۲۰۲۴

شعار روز جهانی مهارت جوانان در سال ۲۰۲۴ «مهارت‌های جوانان برای صلح و توسعه» تعیین شده است. این شعار بر نقش توسعه مهارت‌ها در تقویت نوآوری، بهره‌وری و شمولیت اجتماعی جوانان تأکید دارد و از این طریق به دستیابی به اهداف توسعه پایدار جهانی کمک می‌کند.

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

اهداف توسعه پایدار در روز جهانی مهارت‌های جوانان

بزرگداشت روز جهانی مهارت‌های جوانان در سال ۲۰۲۴ تنها یک رویداد سالانه نیست، بلکه فراخوانی برای اقدام است که از مسئولان می‌خواهد روی جوانان خود سرمایه‌گذاری، دسترسی به آموزش با کیفیت را تضمین و فرصت‌هایی را برای آن‌ها فراهم کنند تا پتانسیل کامل خود را توسعه دهند.

چهارمین هدف: آموزش با کیفیت

جوانان، به‌عنوان رهبران آینده، نیازمند یک سیستم آموزشی هستند که نه‌تنها دانش آکادمیک را ارائه دهد، بلکه بر مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای تأکید کند. این مجموعه مهارت‌ها در برآورده ساختن نیازهای در حال تغییر بازار کار جهانی بسیار مهم هستند.

هشتمین هدف: کار شایسته و رشد اقتصادی

روز جهانی مهارت‌های جوانان ۲۰۲۴ ضرورت ایجاد محیط‌های مساعد برای کارآفرینی و نوآوری را روشن می‌کند. جوانان در خط مقدم عصر دیجیتال هستند و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای چالش‌های معاصر ارائه می‌دهند. منابع اهداف توسعه پایدار پلت‌فرم‌ها و فرصت‌هایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا ایده‌هایشان را به کسب‌وکارهای بادوام تبدیل کنند.

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

دهمین هدف: کاهش نابرابری

به مناسبت روز جهانی مهارت‌های جوانان در سال ۲۰۲۴، نابرابری‌هایی که جوانان در مناطق مختلف جهان با آن مواجه هستند، به رسمیت شناخته می‌شود. اطمینان از این امر ضروری است که بدون در نظر گرفتن پیشینه، هر جوان فرصتی برابر برای تقویت مهارت‌های خود، دسترسی به منابع و کمک مثبت به جامعه داشته باشد.

سیزدهمین هدف: اقدامات اقلیمی

جوانان امروزی به‌شدت از بحران آب‌وهوایی در حال ظهور آگاه هستند. به‌عنوان بخشی از ابتکار سازمان ملل در روز جهانی مهارت‌های جوانان در سال ۲۰۲۴، مهارت‌های زیست‌محیطی جوان بهبود پیدا خواهد کرد و از ذهن‌های جوان خواسته می‌شود راه‌حل‌های پایدار ایجاد کنند. از فن‌آوری‌های سبز گرفته تا استراتژی‌های حفاظت از محیط زیست، جوانان می‌توانند در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی رهبر باشند.

روز جهانی مهارت جوانان World Youth Skills + تاریخچه، شعار و پوستر

کد خبر 772005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    با سلام واحترام ، دانشجویان گرامی : برنامه های تلویزیونی که در رابطه با فن آوری هست بسیار جالب توجه هست . در حال حاضر یک برنامه فن آورانه در شبکه 4 ساعت 9 شب هست حتما تماشا بفرمایید . موفق باشید *
  • سعید IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    با سلام و احترام ، برنامه فن آورانه در تلویزیون تمام شده امیدواریم به یاری حق ومرحمت بزرگواران دوباره تکرار شود چون جنبه آموزشی برای دانشجویان دارد . خدا خیرتان بدهد *