از اعلام نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ تا تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان

ایمنا از زمان اعلام نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، طول شبکه برق ایران بیش از یک میلیون کیلومتر، قهرمانی ایران در رقابت‌های کمتر از ۲۰ سال کافا، افزودن ۲۲ خودروی امداد و نجات به ناوگان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان و ‏‬ تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در مدارس در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ زمان اعلام نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ می‌رویم، در ادامه نیز طول شبکه برق ایران بیش از یک میلیون کیلومتر مطرح شده است، همچنین قهرمانی ایران در رقابت‌های کمتر از ۲۰ سال کافا، افزودن ۲۲ خودروی امداد و نجات به ناوگان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان و ‏‬ تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در مدارس نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

زمان اعلام نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ + دانلود دفترچه سوالات، نتایج نهایی my.sanjesh.org

زمان اعلام نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

نتایج کنکور ۱۴۰۳ در دو مرحله نتایج اولیه و نتایج نهایی منتشر می‌شود، نتایج اولیه داوطلبان کنکور اردیبهشت در هفدهم خرداد اعلام شد.

نتایج اولیه شرکت‌کنندگان کنکور تیر در هفته آخر مرداد توسط سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری باید از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور سراسری شده و اقدام به تکمیل این فرم اینترنتی کنند.

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

نتایج نهایی کنکور به‌صورت هم‌زمان برای داوطلبان هر دو نوبت اعلام می‌شود که داوطلبان بر اساس نمره اعلامی باید در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند و نتیجه نهایی خود را نیمه مهر دریافت کنند، پس از برگزاری کنکور نوبت دوم، متقاضیان می‌توانند دفترچه سوالات کنکور خود را در سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org مشاهده کنند.

طول شبکه برق ایران بیش از یک میلیون کیلومتر است

طول شبکه برق ایران بیش از یک میلیون کیلومتر است

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در تابستان به دلیل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی مصرف بالایی را تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: این شبکه‌ها بالطبع در معرض حادثه بیشتری قرار می‌گیرند یعنی نقطه کار تجهیزات تغییر می‌کند و حتی نور آفتاب که به طور مستقیم به تجهیزاتی مانند ترانسفورماتور می‌تابد، تأثیرگذار است و احتمال خرابی تجهیزات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با این وجود همزمان با پاییز و زمستان که بار شبکه برق پایین است، در صورت آسیب دیدن تجهیزات بدون آنکه مردم احساس کنند، با مانور در شبکه، تأمین بار از طریق تجهیزات دیگر انجام می‌شود، اما در تابستان به دلیل پرباری تجهیزات امکان این مانور کاهش می‌یابد، چون تمام تأسیسات در حداکثر ظرفیت کار و تولیدشان قرار می‌گیرند.

هموطنان در ساعات اوج مصرف وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند

مدیرعامل شرکت توانیر از هموطنان خواست مصرف برقشان را مدیریت کنند تا فشار کمتری به تأسیسات و تجهیزات تولید برق وارد شده و در روند برق رسانی اختلالی ایجاد نشود.

رجبی مشهدی گفت: نرخ خاموشی در سه سال گذشته کاهش یافته و به ازای هر مشترک از ١.٢٣١ دقیقه در روز در سال ١٤٠٠ به ١.٠٦ در پایان سال گذشته رسیده که امیدواریم این روند در سال جاری بهبود یابد.

وی افزود: عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج بار (١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣) از مدار خارج کردن کولر اضافه و قرار دادن دمای کولر روی ٢٤ درجه و بالاتر و استفاده از دور کند کولر آبی از سوی مردم به تأمین برق کمک خواهد کرد.

ایران قهرمان رقابت‌های کمتر از ۲۰ سال کافا شد

ایران قهرمان رقابت‌های کمتر از ۲۰ سال کافا شد

شاگردان حسین عبدی در روز بیست‌ودوم تیر و از ساعت ۱۹:۱۵ در شهر جلال‌آباد قرقیزستان و در ورزشگاه کورمان بک این شهر به مصاف تیم میزبان رفت که این بازی در نهایت با برتری سه بر صفر تیم ایران همراه بود.

تیم ایران در این بازی با ترکیب آرشا شکوری، علی حسنی، علیرضا همایی‌فرد، حسام نفری، سید مهدی مهدوی، امیرمحمد رزاق‌نیا، ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی، عباس کهریزی، سینا معظمی‌تبار و رضا غندی‌پور به میدان رفت و در نهایت موفق شد عنوان قهرمانی این بازی‌ها را از آن خود کند.

رضا غندی‌پور هر سه گل جوانان کشورمان را در این بازی به ثمر رساند.

۲۲ خودروی امداد و نجات به ناوگان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اضافه شد

۲۲ خودروی امداد و نجات به ناوگان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اضافه شد

محمد نوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در حاشیه مراسم رونمایی و الحاق ۲۲ خودروی جدید امدادی به ناوگان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به شرایط استان اصفهان از دیدگاه وسعت و شرایط جغرافیایی، گسترش تجهیزات این جمعیت به تناسب شرایط مذکور باید مد نظر قرار داشته باشد.

وی با اشاره به تجهیز و تکمیل ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ۲۲ دستگاه خودروی شاسی‌بلند امدادی به ناوگان این جمعیت الحاق شد که اقدامی ارزشمند تلقی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه طی هفته آینده ۱۸ دستگاه آمبولانس به این جمعیت اضافه خواهد شد، تصریح کرد: به‌طور کلی با پیگیری‌های مستمر، ۴۰ دستگاه خودروی امدادی و هر خودرو با ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد تومان به این جمعیت الحاق می‌شود.

متقی ادامه داد: ۳۳ شعبه هلال احمر، ۴۰۰ خانه هلال و ۴۵ پایگاه امدادی شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستانی، ساحلی و کویری در استان اصفهان وجود دارد که خودروهای امدادی مذکور نیز پس از پلاک‌گذاری و تجهیز شدن به وسایل امدادی در پایگاه‌های شهرستان شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ هزار نفر از اعضای جمعیت هلال‌احمر از جوانان و شامل افراد زیر ۳۵ سال هستند که در دولت سیزدهم تعداد نیروهای جوانان از ۵۰ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر رسیده است.

تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در مدارس

تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در مدارس

احمد اسماعیل‌زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این برنامه که با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفت، با چالش‌هایی در زمینه توزیع شیر همراه بود که دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به عنوان یکی از متولیان اصلی این برنامه چالش‌های مربوط به اجرای این برنامه را در سراسر کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جمع‌آوری کرده و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده است تا در اجرای این برنامه در طی سال‌های آتی این چالش‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی در مورد تمام برنامه‌های اجرا شده در معاونت بهداشت افزود: ارزشیابی برنامه به مسئولان امر کمک می‌کند تا اثربخشی برنامه را بررسی کنند، در ارزشیابی برنامه شیر رایگان مدرسه که توسط کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت در سطح مدارس ابتدایی انجام شد، حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در دو نوبت مورد بررسی قرار گرفت، در این دانش‌آموزان ارزیابی وضعیت بدنی (تن‌سنجی) صورت گرفت و سوالاتی مربوط به دانش، آگاهی و رضایتمندی از اجرای این برنامه مورد پرسش قرار گرفت.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: میانگین سنی کودکان بررسی شده در این ارزشیابی حدود ۹ سال و میانگین نمایه توده بدنی آن‌ها ۱۷.۵ کیلوگرم بر متر مربع بود، در میان دانش‌آموزان مورد بررسی که ۶۰ هزار نفر بودند، ۶۵ درصد را دختران و ۳۵ درصد را پسران تشکیل می‌دهند؛ کوتاه‌قدی در ابتدای این ارزشیابی و قبل از اجرای برنامه در ۳.۸ درصد از کودکان شایع بود که در پایان اجرای برنامه در طی سال تحصیلی، به ۲.۷ درصد رسید، حدود ۹۰ درصد کودکان نیز از طعم شیر و از زمان توزیع شیر در مدارس اظهار رضایت کرده‌اند.

کد خبر 771675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.