آزمایش نخستین ربات تمیزکننده ساحل جهان در والنسیا

والنسیا اسپانیا از آزمایش موفقیت‌آمیز یک ربات تمیزکننده ساحل خبر داد که با یک‌بار شارژ از منابع پاک، امکان هفت ساعت فعالیت بدون وقفه برای پاکسازی پنج کیلومتر مربع از هر ساحلی را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، والنسیا اعلام کرد که آزمایش نخستین ربات تمیزکننده ساحل جهان را در تابستان امسال روی نوارهای شنی شهر آغاز کرده است. این دستگاه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به‌طور مستقل کار می‌کند و سواحل پاک‌تری را برای والنسیا، پایتخت سبز اروپا در سال جاری، به ارمغان خواهد آورد. نخستین آزمایش‌های این ربات در چارچوب دستور کار پایتخت سبز انجام گرفته است تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد آن به‌دست آید.

ربات تمیزکننده ساحل والنسیا یک وسیله‌نقلیه کاترپیلار است که تا ۱۰ سانتی‌متر خاک سطح را جمع‌آوری و تمام زباله‌های موجود در آن را الک می‌کند. زباله‌ها در مخزنی قرارگرفته در پشت ربات جمع و در سطل‌های زباله ساحل تخلیه می‌شوند.

آزمایش نخستین ربات تمیزکننده ساحل جهان در والنسیا

این ربات که با انرژی پاک عمل می‌کند، توانایی تمیز کردن پنج کیلومتر مربع از ساحل را با یک‌بار شارژ دارد و می‌تواند تا ۳۳۰ واحد زباله در هر کیلومتر مربع را جمع‌آوری کند. نیروی وسیله از خورشید و انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ها تأمین می‌شود و امکان هفت ساعت کار بدون وقفه را به آن می‌دهد.

حسگرهای هوش مصنوعی ربات تمیزکننده ساحل والنسیا برای تشخیص افراد و موانع و دور زدن آن‌ها طراحی شده است تا ایمن بودن وسیله را تضمین کند. این حسگرها همچنین ربات را در صورت خراب شدن به‌طور خودکار قفل می‌کنند.

ربات تمیزکننده ساحل والنسیا نشان‌دهنده پیشرفت شهر در زمینه‌های فناوری و مدیریت زباله است و آزمایش حاضر نخستین کاربرد یک قانون پیشگام سندباکس شهری به‌شمار می‌رود که توسط شورای شهر والنسیا در آوریل تصویب شد. این بخش از قوانین محلی موجب می‌شود این شهر نخستین شهر در اسپانیا باشد که اجازه می‌دهد فناوری جدید در مرحله آزمایشی در یک محیط شهری واقعی آزمایش شود.

آزمایش نخستین ربات تمیزکننده ساحل جهان در والنسیا

کد خبر 771373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.