به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با افزایش جابهجاییهای الکتریکی، پمپبنزینها به تدریج به خاطرهای از گذشته تبدیل و جایگزین خواهند شد؛ آمستردام بهعنوان این جایگزین، «مراکز حرکتی» را معرفی کرده است که به نوعی شبیه یک پمپبنزین سنتی خواهد بود، اما به نیازهای خودروهای برقی اختصاص خواهد داشت.
این مراکز دارای امکاناتی همچون شارژرهای سریع، وسایلنقلیه برقی مشترک و سایر خدمات مانند پذیرایی و محل کار خواهد بود و از برق سبز و انرژی تولیدشده محلی استفاده بهینه خواهند کرد. یک سیستم مدیریت انرژی هوشمند باتریدار در این مراکز تعبیه شده است که به کاهش بار روی شبکه برق شهر کمک میکند.
نخستین مرکز حرکتی آمستردام با مشارکت شهروندان ای-لمپیک E-lympic نامگذاری شده است و ساخت آن در سه ماهه اول سال آینده آغاز خواهد شد. طرحهای اولیه این مرکز تصویب شده است، با این حال شکل نهایی و هزینه آن همچنان در ماههای آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.
آمستردام بدون آلایندگی تا ۲۰۳۰
آمستردام در نظر دارد تا ۲۰۳۰ منطقه داخلی جاده کمربندی خود را به منطقهای بدون انتشار تبدیل کند. دستیابی به این هدف نیازمند سرعت بخشیدن به اجرای طرح گسترش تعداد مکانهای شارژ سریع شهر است. علاوه بر این دولت محلی قصد دارد مالکیت خودرو را در میان ساکنان کاهش دهد، بنابراین بخش بزرگی از مرکز حرکتیای-لمپیک به غیر از ایستگاههای شارژ به وسایلنقلیه الکتریکی اشتراکی اختصاص خواهد داشت.
ای-لمپیک بهعنوان یک بستر آزمایشی عمل خواهد کرد و شهر با بررسی عملکرد آن به سنجش میزان کارایی چنین مراکز حرکتی و تأثیرات آنها بر ترافیک و مصرف انرژی خواهد پرداخت. نتایج این بررسیها میتواند به بهبود طراحی مراکز حرکتی آینده کمک کند.
نظر شما