از ابتدای سال جاری، مجوز صادرات ۱۷ هزار تن مرغ صادر شد

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: از ابتدای سال تاکنون مجوز صادرات ۱۷ هزار تن مرغ صادر شده که ۱۲ هزار تن مرغ توسط اتحادیه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصدرالدین عظیمی اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و جوجه‌ریزی نه تنها کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بلکه با مازاد تولید مواجه هستیم. همچنین با افزایش حجم تولید مرغ، خرید حمایتی مرغ توسط پشتیبانی امور دام و افزایش صادرات و تسریع در روند آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی از خرید روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ توسط پشتیبانی امور دام خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون مجوز صادرات ۱۷ هزار تن مرغ صادر شده که بر این اساس مجوز صادرات ۱۲ هزار تن مرغ به اتحادیه سراسری و ۵ هزار تن زنجیره‌ها داده شده است. گفتنی است که اتحادیه کل مجوز خود را صادر کرده است.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران ادامه داد: با توجه به حجم‌تولید و جوجه‌ریزی، ماهانه ۱۰ هزار تن مرغ باید به بازارهای هدف صادر شود تا قیمت مرغ در بازار داخل به تعادل برسد.

وی از افزایش عرضه مرغ در ایام‌محرم خبر داد و گفت: بنا بر آمار روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می‌شود که در دهه اول محرم با ازدیاد تقاضا، عرضه به ۸ هزار تن در روز افزایش می‌یابد.

کد خبر 771241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.