آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر / تردد روان در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی مقاطع

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و محدوده وردآورد

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل نسیم شهر تا رضی آباد

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- یزد - دربید

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

محدودیت‌های تردد

محور هراز (محدوده تونل سپاسد تا تونل تکاور)، واقع در استان مازندران از مورخ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳، از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۰۵:۰۰ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، هر هفته به غیر از روزهای، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات بهسازی سیستم روشنایی و تهویه تونل‌ها، از کیلومتر ۲۰ تا ۱۱۰، مسدود و تردد از محورهای جایگزین کندوان و سوادکوه (فیروزکوه) امکان پذیر است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط مازندران و گلستان و شمال هرمزگان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام برقرار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطق شمالی و شمال شرق، بارش پراکنده و احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بعضی مناطق جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود؛ امروز تنگه هرمز و شرق دریای عمان و دریای خزر مواج است و سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد با احتمال غبار محلی با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود چه دمای هوای این مرکز استان طی پنج روز آینده ۵۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید، با احتمال گردوخاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف از بعدازظهر قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف از بعدازظهر قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 770470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.