توسعه‌های بلندمدت شهر در کنار پاسخگویی به نیاز فعلی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد

دکترای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران با بیان اینکه توسعه سیستم‌های دوچرخه و اسکوتر و استفاده از موتور برقی می‌تواند تکمیل‌کننده شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل در اصفهان باشد، گفت: توسعه‌های بلندمدت شهر در کنار پاسخگویی به نیاز فعلی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

شهاب‌الدین کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشارکت مردم و بخش خصوصی برای حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: مدیریت شهری باید توان گفت‌وگو با آحاد جامعه را داشته باشد و آن‌ها را در حل مسائل مرتبط با حمل‌ونقل و آگاه‌سازی نسبت به تأثیر حمل‌ونقل شریک سازد.

وی افزود: بیشتر مواقع موضوعات بهره‌برداری در حوزه حمل‌ونقل قابل واگذاری است و مواردی از جمله تأمین دوربین‌های نظارتی سطح شهر، فراهم کردن ناوگان شهری و دیگر موارد را می‌توان با مشارکت عمومی و خصوصی در تأمین مالی تأمین کرد.

دکترای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران تاکید کرد: در سطح دیگر مشارکت شهروندان می‌توان به مشارکت عمومی و خصوصی در تأمین هزینه‌های مرتبط با پروژه‌های حمل‌ونقل اشاره کرد که به عنوان تکنیک‌های خصوصی‌سازی یا استفاده از توان بخش خصوصی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها استفاده می‌شود.

کرمانشاهی گفت: در رابطه با موضوع مشارکت، دو بحث قابل طرح است که آحاد جامعه به عنوان نخستین طرح هستند و افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به مسائل حوزه حمل‌ونقل و نیاز مشارکت عموم مردم در مسیر یافتن راه‌حل درست، اصلاح رفتار و گرفتن تصمیمات سنجیده بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید خدمات مناسب حمل‌ونقل همگانی داشت و در کنار آن سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی را با برنامه‌های بلندمدت مدنظر قرار داد.

دکترای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد تجربه کمتری در مشارکت آحاد شهروندان در برنامه‌ریزی برای افزایش آگاهی، تغییر رفتار، تعیین و مشخص کردن چالش‌ها و اولویت‌بندی حل مسائل داریم و استفاده از این موضوع در اصفهان باید با جدیت بیشترین دنبال شود، زیرا اصفهانی‌ها و مدیریت شهری این کلان‌شهر علاقه زیادی به اصفهان دارند.

کرمانشاهی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان در دو دهه اخیر سرمایه بزرگی را به بخش حمل‌ونقل اختصاص داده است و یک خط مترو فعال دارد، همچنین سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در بخش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شخصی انجام داده است.

وی افزود: بیش از ۶۰ کیلومتر خطوط اتوبوس تندرو در این شهر وجود دارد و جزو شبکه‌های خوب به‌شمار می‌رود، اما کمبود قابل توجهی ناوگان در بخش حمل‌ونقل همگانی دارد که با نوسازی و اضافه شدن ناوگان، این مسئله نیز حل می‌شود.

دکترای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و عضو هیئت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران تاکید کرد: اصفهان در بخش اطلاع‌رسانی خدمات حمل‌ونقل هماهنگی به مسافران و یکپارچه‌بودن خطوط حمل‌ونقل همگانی با مشکل روبه‌رو شده است، همچنین حمل‌ونقل شکل‌های مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کرمانشاهی گفت: توسعه سیستم‌های دوچرخه و اسکوتر و استفاده از موتور برقی می‌تواند تکمیل‌کننده شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل در اصفهان باشد، البته توسعه‌های بلندمدت در کنار پاسخگویی به نیاز فعلی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 770416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.