ارائه یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت بهداشتی و درمانی در حج تمتع سال جاری

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از انتقال ۱۲۳ حاجی برای درمان به ایران خبر داد و گفت: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال به زائران ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سیدعلی مرعشی اظهار کرد: از آغاز عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال به زائران ارائه شده است که از این میزان یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۶ هزار و ۲۷ خدمت در مدینه ارائه شده است.

وی افزود: کادر درمان جمعیت هلال‌احمر در مراسم حج، تا آخرین روز (بیست‌ویکم تیر)، آماده ارائه خدمات به حجاج هستند.

در سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران هلال‌احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

بنا بر اعلام منابع عربستانی، در سال جاری حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشورها و ۲۰۰ هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند، ۲۲.۳ درصد حجاج از اتباع کشورهای عربی، ۶۳.۳ از اتباع کشورهای آسیایی و ۱۱.۳ نیز از اتباع کشورهایی آفریقایی هستند، حجاج کشورهای اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها نیز ۳.۲ درصد از کل را تشکیل می‌دهند.

عملیات رفت زائران ایرانی از بیست‌وچهارم اردیبهشت تا بیست‌ویکم خرداد سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از یکم تیر آغاز شد و تا بیست‌ویکم تیر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 770282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.