ترویج تولید انرژی خورشیدی با مشوق‌های دولت

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تولید ۱۰ درصدی برق شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی خورشیدی گفت: مشوق‌های دولت نیز موجب ترویج فعال شدن سایر نهادها و سازمان‌ها در این زمینه می‌شود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع ناترازی انرژی یکی از ابرچالش‌های کشور است.

وی افزود: ظرفیت مصرف در این کشور بسیار بیشتر از ظرفیت تولید است، از این‌رو در راستای مصرف بهینه باید تدابیری در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: استفاده از انرژی خورشیدی یکی از این تدابیر است، در مکان‌هایی که ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد، باید از این رویکرد استفاده کرد، زیرا این موضوع به نفع تولید برق می‌شود.

نباتی‌نژاد گفت: این موضوع در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ جانمایی شده است و دورنمای مدون و مشخصی دارد و اعتبارات و بودجه‌هایی به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ساختار پیگیری کننده این موضوع در حوزه معاونت خدمات شهری در نظر گرفته شده است و افراد کاربلد و دانش‌بنیان در آن مجموعه حضور دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی یکی از مزیت‌های اصلی مدیریت شهری در این مسیر بوده که موجب تقویت توسعه پایدار می‌شود و به نفع محیط زیست است.

نباتی‌نژاد با اشاره به تولید ۱۰ درصدی برق شهرداری اصفهان توسط انرژی خورشیدی گفت: امیدواریم سایر دستگاه‌ها، نهادها و مالکان نیز از این مسیر استفاده کنند، مشوق‌های دولت نیز موجب ترویج این موضوع می‌شود.

کد خبر 769920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.