برگزاری اختتامیه نخستین دوره آموزشی مهارتی مجری‌گری در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اختتامیه نخستین دوره این برنامه فردا (یکشنبه) در سالن اجتماعات پردیس فرهنگی کوثر برگزار می‌شود، گفت: در این دوره حدود ۱۵۰ نفر دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال حضور داشتند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به همت اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ و با مشارکت هیئت‌های مذهبی خوراسگان با هدف شناسایی، پرورش و رشد استعدادهای مجریان محافل آئینی مذهبی، نخستین دوره آموزش تربیت مجریان برگزار شد.

وی افزود: اختتامیه نخستین دوره این برنامه فردا _ یکشنبه هفدهم تیر_ از ساعت ۱۰:۰۰ در سالن اجتماعات پردیس فرهنگی کوثر برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: می‌توان مراسم آئینی را نوع خاصی از گفتار و اعمال منظم دانست که از آموزه‌های دینی و ماورایی سرچشمه گرفته یا برای بیان احساسات دینی و مذهبی به‌کار گرفته می‌شود و به‌دلیل قدمت زیادی که دارند در بیشتر موارد با سنت و تاریخ شهروندان یک منطقه پیوند خورده و جزئی از فرهنگ روزانه و انکارناپذیر آن‌ها شده است.

نظری‌پور گفت: این دوره برای نخستین‌بار با همکاری اداره فرهنگی اجتماعی این منطقه و شورای هیئت‌های مذهبی خوراسگان برگزار شده است.

برگزاری اختتامیه نخستین دوره آموزشی مهارتی مجری‌گری در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان

وی ادامه داد: در این دوره حدود ۱۵۰ نفر دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال حضور داشتند که در ۳۲ ساعت دوره تئوری و عملی توسط اساتید توانمند صداوسیمای مرکز اصفهان آموزش‌های خود را طی کرده‌اند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره تربیت مجری‌های آئینی، مذهبی برای استفاده در مراسم ملی و مذهبی از میان نوجوانان و جوانان در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های مذهبی در طول سال است.

نظری‌پور گفت: امیدواریم برگزاری این نوع دوره‌های آئینی و مذهبی در راستای تکریم شعائر اهل بیت (ع) باشد و در راستای نشر و گسترش معارف اهل بیت در آینده نزدیک در تمام مناطق شهر اجرا شود.

کد خبر 769688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.