دولت روحانی به بهانه تحریم، آسیب جبران‌ناپذیری به نظام آموزشی وارد کرد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت روحانی به بهانه کرونا، تحریم و توانایی نداشتن در خرید واکسن کرونا نظام آموزشی را تعطیل کرد و خسارات زیادی به نظام آموزشی وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، صادق ستاری‌فرد، ظهر امروز _ چهارشنبه، سیزدهم تیر _ در اجتماع بزرگ فرهنگیان حامی سعید جلیلی در یاسوج، اظهار کرد: ابتدا باید برای مشارکت حداکثری مذاهب قومیت‌ها تلاش کنیم، همان‌طور که رهبری فرمودند؛ اگر دولت شهید رئیسی استمرار پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات و مشکلات اقتصادی حل می‌شد و فرمودند که هرکدام از این بزرگواران اگر انتخاب شدند باید کارگزارانی را انتخاب کنند که ذره‌ای زاویه با انقلاب و ارزش‌های انقلابی نداشته باشند.

وی افزود: تکلیف ما چیست؟ مگر شهید جمهور شهید رئیسی چه کردند در مدت سی و سه ماه خدمت با سی و دو ساله خدمت‌گذاری خودشان در چهار دولت هشت ساله برای جامعه فرهنگیان و برای نظام تعلیم و تربیت چه اتفاقی افتاد؟ ما هم همین اعتقاد را داریم که اگر دولت شهید رئیسی استمرار و امتداد پیدا می‌کرد برای جامعه تعلیم و تربیت بسیاری از مسائل حل می‌شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این مسائل چه بود، یک سند تحول بنیادین در دوازده اردیبهشت سال‌جاری یعنی شصت روز پیش رهبری معظم انقلاب فرمودند که سال‌ها در کشو گذاشتند و درش را بستند، مگر در این سند تحول چه بود که این کار را کردند، بعد مدام حرف از آلترناتیو می‌زنند آلترناتیو آنها چی بود؟ یا همان نسخه جایگزین‌شان شد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم این‌که همه دغدغه‌مندان معلمین و مدیران مدارس این مقاومت مدنی و مقاومت عمومی خانواده‌ها و دلسوزان شکل گرفت اما تا سال ۱۳۹۹ همچنان ارائه گزارش عملکرد خودشان درصد لیستی را ارائه می‌کردند به آن نشان داد که ما در مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش دوستان در سال آخر دولت را گرفتیم که تحلیل کنیم پنج صفحه از آن گزارشی که خودشان ترسیم کرده بودند ارائه گزارش سند ۲۰۳۰ بود.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت روحانی چه لوایحی تقدیم مجلس شد؟ چه بر سر نظام تعلیم و تربیت آمد؟ تعطیلات نظام تعلیم‌وتربیت، تعطیلی مدارس به بهانه‌ی کرونا و گروگان‌گیری سلامت و نظام تربیت به واسطه «fatf» را گره زدند و سلامتی مردم را به گروگان گرفته بودند که واکسن نمی‌توانیم وارد کنیم و ادعا کردند تمام نظامات هم باید تعطیل شود، نظام فرهنگی، کسب‌وکار اقتصادی، تمام حسینیه‌ها، تمام هیئت‌های مذهبی، تمام مراکز فرهنگی، تمام مراکز تربیتی، دانشگاه‌ها تا آن اتفاقی که مد نظرشان بود انجام شود، تعطیلی مراکز تربیتی که صدمات جبران‌ناپذیری بر چرخه نظام تعلیم‌وتربیت، نظام فرهنگی و نظام اجتماعی در این برهه خاص ایجاد کرد.

وی افزود: سند تحول بنیادین چه می‌گفت؟ چون هنوز خیلی از آن فاصله نگرفتیم و سه سال است همه این‌ها در ذهن ما مرور می‌شود در سال ۹۳ لایحه‌ای تقدیم مجلس شد که قانون شد، ماده ۴۱ می‌گوید هم پرورش باید خرید خدمات آموزشی کند، خرید خدمات آموزشی یعنی که همان سال ۹۸ عنوان کردند ما نمی‌توانیم مدیریت کنیم معلم‌ها زیاد هستند و باید به بخش خصوصی واگذار کنیم، خرید خدمات آموزشی را در سال ۱۳۹۳ در ماده چهل و یک قانون کرده‌اند و بعد به محل سوءاستفاده و فساد تبدیل کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مدیران حضور دارند می‌توانند تأیید کنند، گفتند که این خرید خدمات یعنی این‌که ما هرکسی را که دوست داشته باشیم می‌توانیم وارد آموزش‌وپرورش کنیم، از دوستان و فامیل و بستگان او به هر منطقه و به‌حق استان‌هایی مدنظر خودشان بود، به استان کهگیلویه و بویراحمد صفر چهارمحال‌وبختیاری صفر اما سهم استان‌های همسایه شش هزار هفت هزار شدند.

وی افزود: تمام قوانین استخدامی ما می‌گویند هرکسی می‌خواهد وارد نظام اداری کشور شود باید از طریق فرآیند رقابتی وارد شود.

ستاری‌فرد تصریح کرد: در همان سال ۹۳ سهم این استان در پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ چقدر بود؟ دانشگاه فرهنگیان را تعطیل کردند، باب خرید خدمات آموزشی را برای ورود نیروهای نورچشمی خودشان باز کردند و آموزش‌وپرورش را خصوصی کرده‌اند، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به سه هزار نفر در سراسر کشور رساندند، اما این تعداد در دولت ۳۳ ماهه شهید جمهور به ۲۰۰ هزار نفر رسید، که سهم این استان در سال‌جاری به سه هزار نفر تبدیل شد.

کد خبر 768693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.