پوشش رایگان بیمه سلامت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش رایگان بیمه سلامت در دولت سیزدهم دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، حسین رنجبران اظهار کرد: در دولت سیزدهم شش میلیون نفر از هم‌وطنان دهک چهارم تا ششم زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پوشش رایگان بیمه سلامت در دولت سیزدهم دو برابر شده است، افزود: هم‌اکنون با احتساب سه دهک نخست جامعه ۱۲ میلیون ایرانی زیر پوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران به‌روز شدن پرداخت مطالبات مؤسسات پزشکی طرف قرارداد را از دیگر خدمات دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: اکنون کمتر مؤسسه پزشکی طرف قرارداد بیمه سلامت در سراسر کشور وجود دارد که مطالبه‌ای باقی‌مانده از سال ۱۴۰۲ از بیمه سلامت داشته باشد؛ این در حالی است که در دولت‌های گذشته پرداخت مطالبات مؤسسات پزشکی طرف قرارداد این سازمان گاهی تا بیش از یک سال طول می‌کشید.

رنجبران اضافه کرد: به عنوان مثال در استان کهگیلویه و بویراحمد چند روز پیش ۱۵۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات مؤسسات پزشکی تأمین اعتبار شد، با این میزان اعتبار همه مطالبات مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان پرداخت شده است، هم‌اکنون ۵۲ هزار مؤسسه پزشکی و ۹۵۰ بیمارستان سراسر کشور با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

کد خبر 767807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.