از صعود آلمان تا حذف ایتالیایِ مدعی

در نخستین روز از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم آلمان و سوئیس رقبای خود را از پیش‌رو برداشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین روز از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته با انجام دو دیدار برگزار شد که حاصل آن صعود سوئیس و آلمان به مرحله بعد بود.

سوئیس ۲ _ ایتالیا ۰

در اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم سوئیس و ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف یکدیگر رفتند.

ایتالیا در این جدال به عنوان یک مدعی پا به میدان نگذاشت و یک بازی کسل کننده را از خود ارائه داد. شاگردان اسپالتی با نمایش ضعیف خود توپ و میدان را به حریف خود واگذار کردند و به رخدادهای فوتبالی چشم دوخته بودند.

سوئیس در نیمه اول این دیدار تیم برتر میدان بود، اما تا دقیقه ۳۷ موقعیت ویژه‌ای خلق نکرد و سعی داشت به دروازه دوناروما نزدیک شود.

شاگردان یاکین در نهایت در دقیقه ۳۷ مسابقه با تک گل فرویلر از رقیب خود پیش افتادند و به این ترتیب جدال آن‌ها در نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر شاگردان یاکین به پایان رسید.

در نیمه دوم و در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال گمان می‌کردند ایتالیا برای جبران گل خورده پا به میدان خواهد گذاشت؛ شاگردان اسپالتی در دقیقه ۴۶ بازی و پس از سوت آغاز نیمه دوم توسط روبن وارگاس غافلگیر شدند.

این بازیکن با شوت تماشایی خود سوئیس را برای دومین بار از ایتالیا پیش انداخت تا به نوعی صعود شاگردان یاکین به مرحله یک چهارم را قطعی کرده باشد.

پس از به ثمر رسیدن گل دوم مسابقه، ایتالیا تلاش خود را برای جبران نتیجه به کار گرفت. در دقیقه ۵۱ ارسال خطرناک فاجیولی می‌توانست دروازه سوئیس را باز کند، اما تیرک دروازه مانع این کار شد.

پس از آن بازی پایاپای دنبال می‌شد، اما در دقیقه ۵۹ ضربه اندویه دروازه دوناروما را با خطر مواجه کرد. در دقیقه ۶۶ نیز ژاکا اقدام به شوت‌زنی کرد، اما توپ وی پس از برخورد به مدافعان ایتالیا برگشت داده شد.

بازی در نیمه دوم آرام دنبال می‌شد و ایتالیا در گل کردن موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد ناکام مانده بود. در دقیقه ۷۴ اسکاماکا فرصت گلزنی برای ایتالیا را داشت، اما در موقعیت تک به تک با زومر توپ را به تیرک دروازه کوبید.

در نهایت این جدال با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان یاکین به پایان رسید. ایتالیا نیز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

از صعود آلمان تا حذف ایتالیایِ مدعی

آلمان ۲ _ دانمارک ۰

در دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی دو تیم آلمان و دانمارک از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

ژرمن‌ها این جدال را هجومی آغاز کردند و در دقیقه شش به گل رسیدند، اما داور مسابقه پس از بررسی VAR گل اشلوتربک را به دلیل خطای کیمیش مردود اعلام کرد.

طولی نکشید که در دقیقه ۱۲ کاوی هاورتز با یک شوت تماشایی دروازه اشمایکل را تهدید کرد، اما واکنش سنگربان دانمارک مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

پس از آن شاهد موقعیت ویژه‌ای نبودیم و بازی تحت تأثیر بارش شدید باران قرار گرفته بود. به طوری‌که در دقیقه ۳۵ داور مسابقه به دلیل رعد و برق شدید بازیکنان دو تیم را راهی رختکن کرد. دقایقی بعد بازی از سر گرفته شد، اما نیمه اول بدون خلق موقعیت خاص با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم دانمارک خیلی زود دروازه آلمان را باز کرد، اما گل خوآکیم اندرسن در دقیقه ۴۸ به دلیل آفساید مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

طولی نکشید که آلمان انسجام تیمی خود را پیدا کرد و در دقیقه ۵۳ کای هاورتز از روی نقطه پنالتی اولین گل شاگردان ناگلزمان را به ثمر رساند.

هاورتز در دقیقه ۶۰ نیز می‌توانست دومین گل ژرمن‌ها را به ثمر برساند، اما توپ این بازیکن در موقعیت تک به تک با اشمایکل راه به دروازه دانمارک نداشت. در دقیقه ۶۸ نیز ضد حمله برق‌آسای آلمان موجب شد موسیالا دومین گل آلمان را به ثمر برساند.

در ۳۰ دقیقه پایانی شاهد یک بازی هجومی از سوی دو تیم بودیم و با وجود اینکه آلمان در دقیقه ۲+۹۰ بار دیگر موفق به گلزنی شد، اما گل ویلترز پس از بررسی VAR مردود اعلام شد تا در نهایت این تقابل با نتیجه دو بر صفر به سود ژرمن‌ها به پایان برسد.

از صعود آلمان تا حذف ایتالیایِ مدعی

کد خبر 767635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.