شاخص کیفیت هوای اصفهان امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (جمعه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۴۷ وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _جمعه هشتم تیر_ در ساعت منتهی به ۱۰:۰۰ صبح با قرار گرفتن بر شاخص ۱۴۷ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در ایستگاه‌های ولدان با شاخص ۱۶۳، رهنان با شاخص ۱۵۷، فیض با شاخص ۱۵۶، انقلاب و کردآباد با شاخص ۱۵۵، فرشادی با شاخص ۱۵۳ و خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۵۲، در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد.

در همین راستا، امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۴۵، کاوه با شاخص ۱۳۷، زینبیه و میرزاطاهر با شاخص ۱۳۰، سپاهان شهر با شاخص ۱۲۸، پارک زمزم با شاخص ۱۲۳، در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

مطابق سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۷۳ و خرازی با شاخص ۱۵۷ ناسالم برای عموم (قرمز)، پروین با شاخص ۱۴۰ ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های زرین‌شهر و مبارکه، سجزی، قهجاورستان، خمینی‌شهر، مبارکه، شاهین‌شهر، کاشان، نجف‌آباد، است که شاخص کیفی هوا در موقعیت سجزی با شاخص ۱۶۷، قهجاورستان با شاخص ۱۵۸ ناسالم (قرمز)، شاهین‌شهر با شاخص ۱۴۶، خمینی‌شهر ۱۲۴، زرین‌شهر با شاخص ۱۰۹ و نجف‌آباد با شاخص ۱۰۸ ناسالم (نارنجی)، مبارکه با شاخص ۹۶ و کاشان با شاخص ۸۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 767013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.