دمای هوای اصفهان از مرز ۴۰ درجه عبور کرد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور مجدد هشدار سطح زرد طی تداوم شرایط باد و گردوخاک از بامداد امروز تا روز چهارشنبه سیزدهم تیر در استان از کاهش کیفیت هوا و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در مناطق مستعد خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گرادیان فشاری مناسبی در نیمه شرقی از امروز تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی سبب افزایش سرعت وزش باد و فعال شدن کانون‌های گردوخاک داخلی شده و پدیده باد، گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، از این‌رو کاهش کیفیت هوا و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در نواحی نیمه شمالی، شرقی و تا حدودی مرکز استان مورد انتظار است، در مناطق غربی نیز شرایط افزایش ابر و وزش باد لحظه‌ای وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور مجدد هشدار سطح زرد طی تداوم شرایط باد و گردوخاک از بامداد امروز تا روز چهارشنبه، سیزدهم تیر در استان گفت: طی این مدت وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گردوخاک محلی و کاهش شعاع دید و افزایش غبارآلودی هوا در مناطق شرق، شمال، مرکز و جنوب استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، بادرود، خور و بیابانک، برخوار، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه و شهر اصفهان را فرا خواهد گرفت.

وی نسبت به کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد در نیمه شرقی اصفهان، احتمال آسیب به سازه‌های موقتی و سقوط اشیا از ارتفاعات در مناطق شرق و شمال استان هشدار داده و اظهار کرد: هم‌وطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) طی روزهای پیش رو از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

حاجی‌بابایی بر لزوم مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت فعالیت مراکز آموزشی و اداری، همچنین رعایت حداکثری مقررات رانندگی هنگام رانندگی در نیمه شرقی استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای هفت شهرستان اصفهان بر مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: اصفهان و خمینی‌شهر با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۱ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 767814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.