آغاز ثبت‌ نام کتب درسی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی برای سال تحصیلی جدید

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از امروز دهم تیر، خبر داد.

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آغاز ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم طی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه‌های ورودی برای ثبت کتب از طریق سامانه‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir، لازم است که در یکی از مدارس مورد نظر پایه‌ها، نام‌نویسی کرده باشند تا بتوانند این مراحل را طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه نام‌نویسی در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است، افزود: امکان ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان پایه‌های ورودی از امروز دهم تیر آغاز شده و تا نهم شهریور سال جاری ادامه دارد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی و یکم خرداد سال جاری تداوم داشت، تصریح کرد: هم اکنون سامانه ثبت کتب درسی برای دانش‌آموزان میان پایه‌ای که موفق به ثبت‌نام کتب درسی نشدند، فعال است.

وی پیرامونی اینکه حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز میان‌پایه در سطح استان اصفهان مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد تاکنون بیشتر دانش‌آموزان میان‌پایه ثبت کتب درسی خود را انجام دادند و تنها ۲۵ هزار نفر باقی‌مانده است و خواستاریم والدین و دانش‌آموزان برای سهولت در اسرع وقت اقدام کنند و ثبت کتب را به روزهای پایانی مهلت ثبت‌نام منتهی نکنند.

منتجب با بیان اینکه امکان ثبت کتاب‌های درسی به صورت انفرادی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیران مدارس هم در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به صورت گروهی اقدام کنند.

وی افزود: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اینکه مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود شش میلیون جلد کتاب‌درسی به مناطق و نواحی استان اصفهان تحویل داده است، اظهار کرد: توزیع کتب به نحوی اجرایی می‌شود تا دانش‌آموزان برای ابتدای سال تحصیلی پیشرو با در اختیار داشتن کتب درسی در کلاس درس حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان ورودی و در حال تحصیل در مدارس اصفهان نزدیک به یک میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: اکنون ثبت‌نام پایه‌های ورودی تکمیل نشد است، لذا این دانش‌آموزان فرصت ثبت کتب درسی در سامانه مذکور دارند، هر چند به طور معمول مهلت نام‌نویسی تمدید خواهد شد، اما خواستاریم والدین و دانش‌آموزان برای سهولت در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 767758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.