حماسه حضور مردم اصفهان در انتخابات چهاردهم

هم‌زمان با سراسر کشور، فرایند انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ۴۰ روز از آن‌همه سردرگمی گذشت؛ ۴۰ روز از آن ساعاتی که چشم به زیرنویس شبکه خبر دوخته بودیم تا خبری از آن سید خدمت‌گزار داشته باشیم گذشت و امروز در چهلمین روز نبود او، در تب و تاب انتخاب جایگزینی برای او هستیم.

۴۰ روز پیش، خادم جمهورمان مظلومانه در آتش سوخت و امروز یعنی هشتم تیرماه قرار است که از ققنوس‌وار ادامه‌دهنده راهش باشیم برای پروازی دوباره.

از همان روز اول آمده بود تا بیدار بماند و بر زیر تمام میزهایی بزند که میان جمهور و رئیسشان فاصله انداخته بود؛ آمده بود که پایان بدهد به صبح جمعه فهمیدن‌ها و مسیری تازه آغاز کند برای سید محرومان بودن؛ آمده بود تا آن نگاه‌های پشت شیشه دودی ماشین را به شانه به شانه روستایی‌ها بودن تبدیل کند و رئیس که نه، خادم جمهور باشد و چه پایان شیرینی بود بعد از این همه سال مردانه ایستادن در روز ولادت اویی که به خادمی‌اش افتخار می‌کرد، پیشوند «شهید» را زینب‌بخش نام زیبایش کرد و حالا امروز قرار است از میان این صندوق‌ها نامی به‌عنوان ادامه‌دهنده راه او بیرون بیاید.

مردم به رسم ولی امر خود، از ساعات اولیه و پیش از شروع فرایند رسمی انتخابات به میدان زده و در صف ایستاده‌اند و امید دارند به ادامه راه شهید جمهور.

انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در اصفهان آغاز شد

خانم امیری و همسرش جزو اولین نفراتی هستند که رأی خود را به صندوق می‌اندازند و وقتی از آن‌ها درباره علت حضورشان در دقایق ابتدایی می‌پرسم، به همین جمله بسنده می‌کنند که برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود به اینجا آمدیم.

محمدمهدی زاهدی فرزند شهید زاهدی نیز به رسم پدر در دقایق ابتدایی در میدان امام (ره) حضور پیدا می‌کند و می‌گوید: شهید زاهدی همیشه در ساعات اولیه در انتخابات شرکت می‌کردند و شرکت در انتخابات مانند یک وظیفه و عبادت می‌دانستند که باید اول وقت انجام شود و آن را به تأخیر نیانداخت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اولویت مشارکت در انتخابات است و بعد از انتخاب اصلح است، بنابراین باید در انتخاب خود دقت کرده که بتواند ایران را در مجامع بین‌المللی سرافراز کند.

سعید اکبری از دیگر افرادی است که با همسر باردارش در دقایق اولیه در پل خواجو حضور دارد و پیش از انداختن رأی، سلفی با برگه رأی خود می‌گیرند و وقتی علت حضورشان را می‌پرسم می‌گویند: هدف از حضور اول وقتمان این است که خون شهدا و خصوصاً شهید جمهورمان پایمال نشود و در ادامه بر این تاکید دارد که رأی دادنمان تنها برای نظام نیست بلکه رأی ما به اسلام نیز است.

یکی دیگر از بانوان حاضر، به محض اینکه رأی خود را در صندوق می‌اندازد بیان می‌کند: جامعه مانند خانواده است؛ شاید در خانواده اختلاف نظر وجود داشته باشد اما زمانی که بحث سر استحکام خانواده باشد، این اختلاف نظرات معنایی ندارد.

خانم صادقی هم که خودش برای مصاحبه پیشگام می‌شود، می‌گوید: امید است رئیس‌جمهور منتخب راه شهید جمهور را ادامه دهد؛ شهید رئیسی ۶۰ درصد کار زاینده‌رود را انجام داده بود و امید است فرد اصلح انتخاب شود و برای این اصفهان پیشگام در تمام امور، اقدامات لازم‌را انجام دهد.

یکی‌از متفاوت‌ترین صحنه‌های شعبه اخذ رأی خواجو، حضور زوجی با کیک سالگرد ازدواجشان است و درباره علت حضورشان این‌طور می‌گویند: امروز و در سالگرد ازدواجمان آمدیم تا شادیمان را بین ملت ایران تقسیم کنیم و به دشمنان نشان دهیم تا پای جان ایستاده‌ایم و از ملت خود دفاع می‌کنیم.

در میدان امام (ره) نیز از رأی اولی‌ها تا سالمندان حضور دارند و رأی اولی‌ها که امروز را جشن تکلیف سیاسی خود می‌دانند، با ذوق از برگه رأی خود عکس می‌گیرند.

پیرزن تنها بر ستون تکیه داده و وقتی می‌پرسم چرا برای رأی دادن آمده‌آید، همانطور که دستانش می‌لرزد می‌گوید: برای مملکت، جوانان و خون شهدایمان آمدم.

ادامه صحبتش را خطاب‌به جوانان می‌گوید: باید بیایند و رأی بدهند، نمی‌دانم چرا نمی‌آیند، من که هرچه انتخابات بوده آمده‌ام و رأی داده‌ام.

کد خبر 766922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.