رونمایی ارتش یمن از سلاح مرگبار دریایی جدید

سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای نخستین بار از رونمایی قایق هدایت‌پذیر جدید از راه دور خبر داد و گفت: به‌زودی آزمایش این قایق نظامی در هدف قرار دادن و انهدام یک هدف دریایی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برخلاف امیدهای آمریکا و متحدان خود در ائتلاف دریایی به تضعیف یا بی‌تأثیری توان نظامی یمن، نیروهای مسلح یمن از سلاح بسیار پیشرفته، کشنده و باکیفیت خود در جریان ادامه نبرد در حمایت از غزه رونمایی کردند.

پایگاه خبری المسیره گزارش داد: یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه شامگاه شنبه اعلام کرد نیروهای دریایی نیروهای مسلح یمن از یک قایق نظامی جدید رونمایی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع گفت: این قایق با قدرت تخریب بالا و فناوری پیشرفته متمایز است.

سریع افزود: رسانه‌های جنگی مقاومت ساعت ۳ بعدازظهر، فردا، یکشنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی «Transworld Navigator» توسط این قایق را منتشر می‌کنند.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در سی‌ویکم اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ، ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده است و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود.

ناظران سیاسی در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌بر اینکه مانع تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، بلکه توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

با وجود اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات این رژیم در غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

کد خبر 767724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.