راهکار مالت برای حفظ هویت ملی ماهیگیری

مالت در راستای حفظ تعادل و سلامت دریاها به تشکیل تیمی از متخصصان و ناظران علمی برای گردآوری داده‌های مستقیم از محل‌های ماهی‌گیری در کنار ماهی‌گیرانی پرداخته است که آینده اکوسیستم دریایی مالت را شکل می‌دهند. صنعت ماهیگیری عمیقا با هویت مالت گره خورده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بخش ماهی‌گیری تنها یک‌درصد از تولید ناخالص داخلی مالت را تشکیل می‌دهد و هزار ماهی‌گیر در آن مشغول به کار هستند، اما از آنجا که این صنعت با هویت کشور پیوند خورده است، همکاری بین ماهیگیران مالت که آینده اکوسیستم دریایی کشور را شکل می‌دهند و دانشمندانی که می‌توانند سلامت دریاها را تضمین کنند، به رشد بخش ماهی‌گیری و آینده اکوسیستم دریایی مالت کمک می‌کند.

راهکار مالت برای حفاظت از اکوسیستم دریاها

مالت یک کشور کوچک عضو اتحادیه اروپا است که در دریای مدیترانه قرار دارد و پیوند عمیقی میان صنعت ماهی‌گیری و هویت این کشور مشاهده می‌شود. در راستای حفاظت از اکوسیستم دریاها با ایجاد تعادل میان چرخه‌های زیستی دریایی، مالت به تشکیل تیمی از متخصصان و ناظران علمی برای همراهی با ماهی‌گیران در طول ماهی‌گیری اقدام کرده است.

این واحد تحقیقاتی اداره عمومی شیلات و آبزی پروری مالت یک مأموریت حیاتی دارد که شامل ارائه اطلاعات دقیق در مورد سلامت اقیانوس به سیاست‌گذاران مالت می‌شود.

راهکار مالت برای حفظ هویت ملی و اقتصادی

تیم یادشده از زیست‌شناسان و ناظران میدانی تشکیل شده است که وظیفه جمع‌آوری تمام داده‌های مربوط به تعهدات اتحادیه اروپا را به‌طور زنده و از نزدیک برعهده دارد. این تیم با رصد و نظارت بر فعالیت ماهی‌گیران مالت، فرصتی برای اندازه‌گیری و بررسی صیدهای مفید و دورانداختنی دارند و ستون اصلی مجموعه داده‌های شیلات اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

داده‌های حاضر که در سطح اتحادیه اروپا تحت مجموعه چندساله داده‌های شیلات گردآوری می‌شود، تنها راهنمای کار سیاست‌گذاران در مورد ذخایر و منابع ماهی نخواهد بود، بلکه به‌عنوان پایه‌ای برای تقویت ستون اجتماعی-اقتصادی بخش ماهی‌گیری این قاره عمل خواهد کرد که به ایجاد تعادل در حوزه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی هنگام پیش‌بینی سیاست‌ها برای این بخش منتهی می‌شود.

علم تصمیم‌گیری بشر را مدیریت می‌کند و سیاست‌گذاران به داده‌هایی نیاز دارند تا بتوانند آینده را پیش‌بینی کنند. این اصل برای همه بخش‌ها صادق است و مالت آن را در صنعت ماهی‌گیری خود به کار گرفته است. مشاهدات روی کشتی تنها یکی از روش‌هایی است که دانشمندان برای مطالعه صنعت ماهی‌گیری از آن استفاده می‌کنند.

راهکار مالت برای حفظ هویت ملی و اقتصادی

روش دیگر خریداری ماهی‌ها و پردازش آن‌ها در آزمایشگاه‌ها به‌عنوان نمونه‌های بیومتریک بر مبنای طول، وزن، جنسیت و بلوغ محسوب می‌شود. این ماهی‌ها به‌دقت تشریح می‌شوند تا شاخص‌های بیولوژیکی آن‌ها مورد مطالعه قرار گیرد. این اقدام، نخستین گام در فرایند جمع‌آوری اطلاعات جامع است که در نهایت به کمیسیون اروپا خواهد رسید.

چالش‌های ماهی‌گیران مالت

ماهی‌گیران مالت همچون بسیاری از نقاط اطراف مدیترانه با مشکلات و مسائل متعددی از جمله تغییرات آب‌وهوایی، آلودگی، کاهش ذخایر و رقابت شدید مواجه هستند و ماهیت خرد فعالیت آن‌ها این چالش‌ها را دلهره‌آورتر می‌کند. دلیل این امر نبود تمرکز روی نحوه رسیدگی به تنوع و ناهمگونی ماهی‌گیران به‌ویژه در مقیاس کوچک اعلام شده است.

همکاری تیم‌های نظارت با ماهی‌گیران در این زمینه بسیار مهم است، زیرا شناسایی نقطه اصلی مشکل و مطرح کردن آن با سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان به انجام اقدامات مناسب برای تلاش و حفاظت از دریا منجر می‌شود.

تا زمانی که سلامت اقیانوس‌ها در خطر باشد، این‌گونه اقدامات علمی در رسیدگی به مشکلات و شکل‌دهی به چشم‌انداز مشترک برای آینده اکوسیستم دریایی ضروری خواهد بود.

راهکار مالت برای حفظ هویت ملی و اقتصادی

کد خبر 766773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.