احتمال ورود گردوخاک از عراق به نوار غربی کشور / بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال ورود گردوخاک از عراق به نوار غربی کشور و تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بعضی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شرق کردستان، همدان، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: امروز بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت دارد و جمعه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از شنبه تا دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در بعضی نقاط جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و برای شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک و در مناطق مستعد، طوفان گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی گفت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، احتمال گرد و خاک و انتقال آن به نوار غربی کشور دور از انتظار نیست و امروز و فردا دریای خزر و از پنجشنبه تا شنبه دریای عمان و خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر وزش باد با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای این مرکز استان بین ۴۶ و ۴۸ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری و وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعدوبرق با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای این مرکز استان، بین ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گردوخاک و هوا ناسالم با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گردوخاک و هوا ناسالم با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 766676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.