دردسر سوغاتی‌های بی‌تربیتی برای بارسلونا

بارسلونا فروش سوغاتی‌های توهین‌آمیز نظیر تی‌شرت‌هایی با پیام‌های جنسی را ممنوع می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مانند بسیاری از شهرها در ماه ژوئن، بارسلونا نیز در حال آماده شدن برای جشن مخصوص خود است که در ۲۸ ژوئن در پایتخت کاتالونیا برگزار می‌شود. با این حال، برخلاف سایر شهرها، دولت محلی تصمیم گرفته است تا یکی از پایه‌های اصلی صنعت گردشگری یعنی فروش سوغاتی را هدف قرار دهد و مقرراتی را برای هدیه‌های عرضه شده در فروشگاه‌های سراسر شهر وضع کند.

دیروز، کمیسیون اقتصادی شورای شهر بارسلونا طرحی از سوی حزب حامی استقلال را برای مطالعه ممنوعیت سوغاتی‌های «توهین‌آمیز» تصویب کرد؛ نمایندگان شورا محصولاتی را در نظر دارند که اغلب محتوای «جنسی» دارند. مسئولان باور دارند فروش سوغاتی‌هایی که با تاریخ و فرهنگ بارسلونا مناسبتی ندارد وجهه این شهر را به عنوان یک مقصد گردشگری از بین می‌برد.

دردسر فروش سوغاتی‌های بی‌تربیتی برای بارسلونا

این نوع سوغاتی‌ها مدت‌هاست که به یکی از پایه‌های اصلی فروشگاه‌های هدیه در بارسلونا تبدیل شده‌اند و به‌طور خاص در خیابان‌های توریستی شهر دیده می‌شوند. تردد مسافران در این مناطق بالا است و پیرو آن خرید سوغاتی نیز با اشتیاق بیشتری در این مناطق انجام می‌شود، اما بسیاری از اجناس برای فروش غیراخلاقی هستند و همین امر موجب شده است تا این شهر اسپانیایی با سوغاتی‌های توهین‌آمیزش شناخته شود و نگرانی اکنون اینجاست که به‌تدریج به ویژگی اصلی آن تبدیل شود.

در دو دهه گذشته، تعداد مسافران ثبت‌شده در فرودگاه بارسلونا بیش از ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است. میزان حضور گردشگران در این شهر به حدی زیاد است که دولت در حال اعمال قوانینی برای جلوگیری از حضور بیش‌از حد گردشگران است. بسیاری از انجمن‌های محلی این شهر نیز شعار «بس است! بیایید گردشگری را متوقف کنیم!» را برای فعالیت‌های خود در نظر گرفته‌اند تا مانع حضور بیش از حد گردشگران شوند.

کد خبر 765641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.