خروج بشیر بی‌آزار از فرانسه ابلاغ شده است/ ادامه بازداشت موجب نگرانی است

روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ نوشت: به گفته خانواده بشیر بی‌آزار، حکم دادگاه او قطعی و خروجش از فرانسه ابلاغ شده است، اما ادامه بلاوجه بازداشت او و شرایط زندانی که وی در آن نگهداری می‌شود موجب نگرانی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی سموعی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به دستگیری بشیر بی‌آزار در فرانسه نوشت:

«وزیر فرهنگ برای چندمین بار و طی تماس‌هایی از طریق مدیران ارشد دولت پیگیر وضعیت آزادی هنرمند عرصه موسیقی و فعال فرهنگی مقیم فرانسه، ‎#بشیر_بی‌آزار شد.

همچنین در تماسی با رایزن فرهنگی ایران در پاریس، در جریان آخرین وضعیت او و خانواده ایشان قرار گرفت.

‏بشیر از گزینه‌های مدیریت موسیقی وزارت فرهنگ بود که بخاطر اولویت فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای که در اروپا داشت، این همکاری میسر نشد.

به گفته خانواده، حکم دادگاه او قطعی و خروجش از فرانسه ابلاغ شده، اما ادامه بلاوجه بازداشت او و شرایط زندانی که وی در آن نگهداری می‌شود موجب نگرانی شده است.»

خروج بشیر بی‌آزار از فرانسه ابلاغ شده است/ ادامه بازداشت موجب نگرانی است

به گزارش ایمنا، بشیر بی‌آزار، فعال رسانه‌ای و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما که در فرانسه حضور داشته است، مدتی قبل توسط پلیس این کشور احضار و بدون ذکر دلیل و توضیح بازداشت شده است.

تاکنون دلیل بازداشت و محکومیت این فعال رسانه‌ای مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی او در شبکه‌های مجازی این بازداشت رخ داده است. این فعال رسانه‌ای همچنین با انتشار مطالب مختلفی در فضای مجازی برای افشاگری علیه رسانه‌های صهیونیستی فارسی‌زبان نیز تلاش کرده است.

بشیر بی‌آزار در آخرین پست خود در فضای مجازی اینگونه نوشته است:

«هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی‌خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف می‌زد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ‌گاه تا این حد تنها، منفور، شکست‌خورده و ذلیل نبوده‌اند!»

کد خبر 764447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.