از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با لحاظ استانداردها و شرایط استان حمایت می‌کنیم

استاندار اصفهان گفت: بایستی جهت‌گیری استان ساماندهی مراکز تولیدی باشد و براساس پهنه‌بندی و مطالعات آمایشی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در دویست و چهل و پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در خصوص برخی از مصوبات کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، اظهار کرد: رویکرد رهبر معظم انقلاب در پیشرفت و آبادانی کشور، فاصله گرفتنِ خانواده‌ها از مصرف‌گرایی و جهت‌گیری به سمت تقویت خانواده‌های مولد است.

وی ادامه داد: متأسفانه روستاییان ما امروز مصرف‌گرا شده‌اند و روستایی که در گذشته محل صادرات تخم‌مرغ، لبنیات و … بوده امروز نیازهای خود را از شهرک‌های صنعتی تأمین می‌کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بایستی جهت‌گیری استان ساماندهی مراکز تولیدی باشد و بر اساس پهنه‌بندی و مطالعات آمایشی ازظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان حمایت کنیم.

وی افزود: همچنین ضروری است از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با لحاظ استانداردها و شرایط استان حمایت کنیم.

استاندار اصفهان در خصوص پیشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر تشکیل گروه کاری محیط زیست زیرمجموعه کارگروه امور زیربنایی استان، با قبول این پیشنهاد، بیان کرد: حوزه‌های مرتبط با محیط زیست در این گروه کاری با هدف بررسی جامع مسائل محیط زیست استان با توجه به مأموریت‌های شورای برنامه‌ریزی استان بررسی و به کارگروه ارائه شود.

وی عنوان کرد: شرح وظایف این گروه کاری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، پیش از ابلاغ نهایی بررسی شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم تشکیل این گروه کاری در بررسی و پیشنهاد مباحث زیست محیطی استان در حوزه سیاستگذاری و راهبردی کلان مؤثر و نقش‌آفرین باشد.

گفتنی است در این نشست، طرح جامع ۱۰ ساله مدیریت پسماند پزشکی استان به تصویب رسید، این طرح در کارگروه ملی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز ارائه و به‌عنوان الگوی کشوری در مدیریت پسماندهای پزشکی تبدیل شده بود.

در این طرح برای دستگاه‌های مختلف شرح وظایفی تعیین شده و با توجه به اهمیت موضوع در قالب یک برنامه کوتاه مدت در حال اجرا است که با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان در طرح بلندمدت (۱۰ ساله) اجرایی خواهد شد.

کد خبر 764327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.