برخی نامزدها درباره عملکرد دولت سیزدهم بی‌انصافی کردند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نامزدها نسبت به یکدیگر نقدهای تندی داشتند اما سعی کردند اخلاق را رعایت کنند و نهایت دقت را درباره عبور از خط قرمزها داشته باشند با این حال برخی مطالبی که در رابطه با کلیت نظام و عملکرد دولت سیزدهم داشتند، بی‌انصافی‌هایی را موجب شد.

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری آخرین مناظره ۶ کاندیدای ریاست جمهوری در روز گذشته اظهار کرد: نامزدها در مناظره آخر به طور مشخص به شفاف سازی روی آوردند و ضمن نقد صریح مواضع یکدیگر تلاش کردند به طور خلاصه برنامه‌های خود را که از ابتدا مطرح کرده بودند برای افکار عمومی جامعه تبیین کنند.

وی افزود: علی رغم اینکه نامزدها نسبت به یکدیگر نقدهای تندی داشتند اما سعی کردند اخلاق را رعایت کنند و نهایت دقت را درباره عبور از خط قرمزها داشته باشند با این حال برخی مطالبی که در رابطه با کلیت نظام و عملکرد دولت سیزدهم داشتند، بی‌انصافی‌هایی را موجب شد که جای پاسخ دادن دارد و البته نسبت به جلب نظر و اعتماد مردم به آن نامزدها تأثیر منفی داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در مجموع به نظر می‌رسد مردم تکلیف خود را شناختند و می‌دانند که چه کسی صادقانه با آنها برخورد کرده و از کارایی لازم برای اجرای برنامه مناسب و نیز استفاده از ظرفیت‌های کشور برخوردار است؛ مردم می‌دانند چه کسی کارنامه کارآمدی به مردم ارائه داد و چه کسی به ویژگی‌های شهید رئیسی نزدیک تر است و با تداوم تلاش‌های ایشان در جهت رفع مشکلات کشور قدم خواهد برداشت.

وی در خصوص احتمال پیروزی نامزدها، ابراز کرد: آنچه از سخنان مقام معظم رهبری، تحلیل‌ها و نظرسنجی‌های عمومی مردم بر می‌آید این است که کسی می‌تواند پیروز رقابت‌ها باشد که بتواند صادقانه به مردم خدمت کند و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم گام‌های مؤثری را بردارد و از طرفی وعده‌های او در چارچوب قانون و وظایف ریاست جمهوری باشد و روحیه جهادی، انقلابی، پرکاری و خستگی ناپذیری در او کاملاً مشهود باشد؛ چنین فردی بیشترین رأی را به خود اختصاص خواهد داد.

ترقی ادامه داد: در این برهه لازم است که مجموعه نیروهای انقلابی و اصولگرا برای تضمین موفقیت در دوره اول رقابت‌ها به اجماع برسند و کسانی که رأی کمتری دارند یا از کارایی کمتری برخوردار هستند به نفع نامزدی با کارایی بالا و مقبولیت بیشتر کنار بروند تا از خرد شدن آرا جلوگیری شود و نامزد مورد اجماع بتواند نصاب لازم را برای پیروزی در انتخابات کسب کند؛ در غیر این صورت ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود و وضعیت نامشخص خواهد بود.

وی در خصوص وظیفه مردم پس از تماشای مناظره‌ها گفت: همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند مهمترین وظیفه مردم آن است که بدانند هر رأیی که می‌دهند رأی به نظام جمهوری اسلامی، رأی به امامین انقلاب و تعیین سرنوشت آینده کشور توسط خودشان است و در ثانی با دقت در رأی خود تلاش کنند که این رأی را ضایع نکنند و به کسی رأی دهند که احتمال موفقیت او از سایرین بیشتر است و منتخب آنها تضمین کننده تداوم انقلاب اسلامی و تحقق اهداف انقلاب باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نامزد منتخب باید مراقب باشد دوگانگی قدرت در کشور به وجود نیاورد و بتواند انسجام و وحدت ملی را حفظ کند و در نهایت از کارآمدی لازم برای غلبه بر مشکلات متعدد اقتصادی و امنیتی کشور برخوردار باشد و خصوصاً بداند در آستانه تحولات مهمی در جهان هستیم.

ترقی خاطر نشان کرد: ما در صحنه داخلی هم به فردی قاطع و توانمند در تحقق ارزش‌های اسلامی در کشور نیازمندیم که بتواند با سعه‌صدر و روی باز از همه نیروها استفاده کند و بتواند ظرفیت مدیریتی کشور را به گونه‌ای بالا ببرد که از پس مشکلات مختلف مردم برآید.

کد خبر 766503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.