مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

در چهارمین ایستگاه از سلسله ویژه‌برنامه‌ انتخاباتی «امین جمهور» میزبان روسای ستاد محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان اصفهان بودیم تا به بررسی گفتمان سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از مهم‌ترین حوادث تلخ نظام جمهوری اسلامی است، حادثه‌ای که موجب شد کشور وارد یک انتخابات زودهنگام شود و قرار است هشتم تیر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود. بسیاری اعتقاد دارند عملکرد اجرایی و ویژگی‌های شخصیتی رئیس‌جمهور شهید موجب شد تا تراز دولت و رئیس‌جمهور در ایران ارتقا پیدا کند. انتظار مردم از دولت آینده و رئیس‌جمهور بعدی استمرار حرکتی است که در دولت سیزدهم و توسط رئیس‌جمهور شهید آغاز شد.

به‌منظور بررسی ویژگی‌های رئیس دولت چهاردهم در چهارمین مناظره انتخاباتی از ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی خبرگزاری ایمنا با عنوان «امین جمهور» میزبان «محمدعلی مهره کش» رئیس ستاد محمدباقر قالیباف، «فضل الله سبحانی» رئیس ستاد مصطفی پورمحمدی و «محمد محمدی» رئیس ستاد سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان اصفهان بودیم؛ مشروح این نشست را از نظر می‌گذرانید:

«گفت‌وگوی ایمنا با رؤسای ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی را اینجا بخوانید»

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

ایمنا: شمای کلی دولت چهاردهم را به چه شکلی می‌بینید؟ از نظر شما مهمترین اولویت رئیس جمهور بعدی چیست؟

مهره‌کش: اگر محیط و فضای فعلی کشور را ترسیم و فهم لازم را به‌دست بیاوریم، می‌توانیم چهارچوب کاندیداها را دربیاوریم. در بعد مسائل داخلی آنچه به شدت مردم را زجر می‌دهد، مشکلات از قبلِ معیشت و اقتصاد است که دغدغه‌های اصلی است و در نظرسنجی‌ها عمدتاً به این موضوع اشاره شده است‌.

مسئله بعدی جوانان، ازدواج، مسکن و معیشت آن‌ها است و مشکل بعدی ایجاد جوهای روانی کاذبی است که در برخی دوره‌ها بر کشور حاکم می‌شود و به‌جای اینکه مردم طعم خدمت را از مسئولان بچشند، با نگرانی مواجه می‌شوند و این مسئله بروز اختلافات بین قوا مردم را نگران می‌کند که در بعضی دوره‌ها در کشور جاری بوده است؛ خوشبختانه در دوره ۳ ساله دولت شهید رئیسی این امر شیب نزولی پیدا کرد و ایشان توانستند با اخلاق و رفتار این امر را به حداقل برسانند. مشکل بعدی ارزش پولی کشور است که به دلایل مختلف در شأن مردم ایران و کشورمان نیست.

در بعد مسائل خارجی نیز با تحریم مواجهیم و اینکه تا چه میزان بر زندگی مردم تأثیر دارد و اینکه آیا تحریم اصل مشکلات ما است یا با توان داخلی می‌توانیم مسائل را حل کنیم؟ این بحث جدایی است اما همه پذیرفته‌ایم که تحریم‌ها بخشی از مشکلات کشور را تشکیل می‌دهند.

نکته دیگر که باید به طور جدی به آن توجه کرد جبهه مقاومت است. نظام جمهوری اسلامی در برابر جبهه مقاومت مسئولیت دارد و هر صاحب نظری معتقد است امیدی که در میان مردم منطقه و حتی دیگر کشورها وجود دارد و راهپیمایی‌هایی که اتفاق می‌افتد، به‌دلیل نشر منظومه فکری انقلاب اسلامی ایران است و طبیعتاً الزاماتی را برای دولت‌های ما ایجاد می‌کند. مسئله بعدی نیز ارتباطات همه‌جانبه با همه کشورهاست یعنی دنیا را در چند کشور خلاصه نکنیم و به سهم هر کشور ارتباط مناسب داشته و از این ارتباطات خصوصاً برای توسعه اقتصادی استفاده لازم را ببریم.

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

محمدی: مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم در شعار ما یعنی دولت مردم و خانواده نهفته است. بدین معنا که مهمترین اولویت ما مردم و خانواده به خصوص خانواده است. دولت‌مردم و خانواده به ۲ اصل قائل است؛ اول اینکه امور اقتصادی را به مردم واگذار کنیم و جایی باشیم که بتوانیم تسهیلگر، حامی و ریل گذار امور باشیم و دوم اینکه بر اقتصاد خانواده متمرکز باشیم. یعنی به پدر و مادر و تحصیل و اشتغال پسر و دختر خانواده فکر کنیم.

باید کاری کنیم که مردم با کرامت و عزت زندگی کنند. پسر خانواده نباید نگران سربازی و کار باشد؛ نباید کاری کنیم که فرزندان این سرزمین بیکار باشند و بازار کار توسط اتباع بیگانه اشغال شود. دختران خانواده هم تمایل به تحصیل، نقش آفرینی اجتماعی و تشکیل خانواده دارند لذا باید تمام شرایط را برای آن‌ها فراهم کرد که این مهمترین اولویت دولت آقای قاضی‌زاده هاشمی است.

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

سبحانی: اگر بخواهیم وضعیت فعلی جامعه را تجزیه و تحلیل کنیم، اعتقاد داریم که امید ملی سرمایه عظیم جامعه است و در سیاست گذاری دولت قرار، حجت الاسلام پورمحمدی قرار است که در جامعه امید و ایمان و عشق به عنوان ستون‌های اصلی وجود روانی انسان در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد. هدف گزاری دولت آقای پورمحمدی بر ۶ محور سرمایه ایمانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استوار است. گاهی اوقات تغییر سیاست در حکومت‌داری یا یک تحول ارزشی در جامعه و یا حتی مبارزه با فساد موجی از امید را در جامعه ایجاد می‌کند و بر این اساس تزریق امید در جامعه از سیاست‌های اصلی آقای پورمحمدی است.

دولت قرار که ادامه دهنده دولت شهید رئیسی است و آقای پورمحمدی بر این اساس به‌عنوان یک پدیده جدید وارد میدان انتخابات شد. پدیده به این دلیل که سایر نامزدها از قبل برنامه‌ریزی و سیاست گذاری و نیروگیری برای ورود به عرصه انتخابات کرده بودند اما ایشان با تفکر تزریق امید به جامعه با موضوع قرار وارد میدان انتخابات شد.

آقای پورمحمدی از برنامه هفتم که زیربنای کار نامزدها است، تعریف جدیدی دارد و اصلاحات جدیدی بر این برنامه ایجاد خواهد کرد هرچند که این اصلاحات زمان‌بر است و زمانی که این دولت وارد میدان شود، توقع دارد اصلاحات با ورود به مجلس شود به یک سال بعد موکول نشود تا دولت یک سال برای اجرای برخی بندها بلاتکلیف باشد. ایشان نظرشان این است که در اولین‌فرصت اصلاحات برنامه چه در مسائل داخلی و چه در مسائل فرامرزی باید انجام شود.

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

ایمنا: کلیدواژه اقتصاد به عنوان اولویت اصلی کشور در شعارهای انتخاباتی همه کاندیداها آمده است اما راه حل های مختلفی برای رساندن ما به اقتصاد مطلوب وجود دارد که بعضاً متأثر از نگاه به داخل یا خارج است. راه حل کاندیدای شما چیست؟

مهره‌کش: فهم‌ما از برنامه‌های آقای قالیباف آن است که اتکای دولت ایشان در صورت انتخاب اتکا به توانمندی‌های داخلی است؛ هرچند بحث تحریم‌ها را داریم اما معتقدیم درصد قابل توجهی نیست و اگر به توانمندی‌های داخلی توجه کنیم، می‌توانیم از مشکلات گذر کنیم و مصداق این امر آن است در نقاطی که تحریم‌های بیشتری داشتیم مثل بحث‌های موشکی، فضایی، علوم دانش بنیان با پیشرفت بیشتری مواجه بودیم چرا که جوانان مؤمن با اتکا به ظرفیت خود و بدون نگاه به بیرون از کشور تلاش کرده و با سختی به قله‌ها رسیدند.

کلیدواژه دولت آقای قالیباف برای رفع مشکلات اقتصادی، اولاً اتکا به توانمندی‌های داخلی و دوم استفاده از ظرفیت دیگر کشورها ضمن حفظ استقلال کشور است.

سبحانی: هدف اقتصادی آقای پورمحمدی، نرم کردن جغرافیای اقتصادی جهان و ایجاد رهبری جدید در این سطح است که بارقه‌های امید آن وجود دارد.

اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از دیگر اهداف دولت آقای پورمحمدی است؛ ایشان معتقد است با سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت سرمایه‌گذاری می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. بسیاری از توانمندی‌های کشور منتظر سرمایه هستند اما بانک‌های ما توان این را ندارند که این سرمایه گذاری ها را به خدمت رشد اقتصادی ما به در آورند.

ایشان نظر دارد که با این نظام جهانی اعتمادسازی برای سرمایه گذاری و رشد سرمایه داخلی باید با جذب سرمایه گذاری خارجی چه منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای انجام شود تا از این مرحله گذر کنیم چون سرمایه زیادی نیاز داریم و بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده درگیر تأمین سرمایه است. این موضوع بدان معنا نیست که ما سرمایه دیگر کشورها را بگیریم بلکه می‌توانیم با آنها مشارکت کنیم و از این فرصت استفاده کرده و سرمایه داخلی خود را رشد دهیم.

محمدی: در دولت رئیس جمهور شهید در این موضوع موفق عمل شد و کاندیدای ما عضو کابینه شهید جمهور بود و حالا نیز به این سیاست‌ها پایبند بوده و آنها را در برنامه‌های خود دارد؛ بنابراین سیاست ما مبنی بر ایجاد روابط خوب در منطقه و در نظر گرفتن توانایی داخلی و نیز میدان دادن به جوانان و استفاده از ظرفیت آن‌ها است. بحث معیشت در شعار کاندیدای ما با عنوان «دولت خانواده» آمده است و ما همان سیاست‌های دولت خدمت‌گزار را در برنامه‌مان داریم.

در تعامل با کشورهای منطقه و همسایه همان بحث مشارکت و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی حتماً باید مدنظر باشد چراکه همین ظرفیت‌ها گره از مسائل باز می‌کند. البته بدین معنا نیست که حتماً خودمان خودروسازی مستقل داشته باشیم بلکه می‌توان با مشارکت زمینه‌ای مطلوب را فراهم کرد و بستر به گونه‌ای باشد که سود فوق‌العاده‌ای برای سرمایه گذار داشته باشد و زمینه را برای خود فراهم کنیم.

ایمنا: در خصوص سیاست خارجی و روابط بین‌الملل عملکرد دولت سیزدهم را چطور ارزیابی می‌کنید و دیدگاه کاندیدای شما در این حوزه چیست؟

مهره‌کش: پیش از دولت شهید رئیسی، متأسفانه مسیر درستی را در روابط خارجی طی نکردیم و بسیاری از مسائل کشور را به برجام و چند کشور محدود اروپایی گره زده و شرطی کردیم که نتایج آن هم همان شد که دیدیم؛ حدود شش ماه پیش بانک جهانی در گزارشی دهه ۹۰ را دهه از دست رفته اقتصاد ایران دانست؛ البته رهبر معظم انقلاب هم حدود دو سال قبل همین را اشاره کردند و با همین عنوان استفاده کردند. چون سطح ارتباطات به چند کشور محدود شده بود و همه کشور معطوف برجام بود.

دولت‌شهید رئیسی این گره را باز کرد و توانست مشکل را تا حد زیادی حل کند و نتایج اقدامات آن شد که در بحث سیاست خارجی به معاهداتی مثل بریکس پیوستیم و بروز آن را در عرض تسلیت کشورها برای شهادت ایشان دیدیم که نشان داد با وجود تحریم‌ها هم می‌توان این گره‌ها را باز کرد.

دولت‌آقای قالیباف بر اساس همان منش و با ادامه همان راه، منظر ارتباطی گسترده با دنیا را مدنظر قرار دارد و بیشترین ظرفیت را بر کشورهای مستقل و منطقه‌ای خواهد گذاشت.

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

سبحانی: آقای پورمحمدی در زیربنای دولت‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته و حتی در سیستم سیاست خارجی در مقاطع مختلف حضور داشت. زمانی که صدام بحث تبادل اسرا را پیش گرفت، آقای پورمحمدی شخصاً با صدام وارد مذاکره شد و آنجا ایده جمهوری اسلامی را با اقتدار اعلام کرد.

دولت شهید رئیسی فضا و سیاست جدیدی را به صورت منطقه‌ای ایجاد کرد که با جایگاه ویژه آقای پورمحمدی در سیاست خارجی می‌توان سیاست شهید رئیسی را به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با طرح‌های جدیدتر در سیاست خارجی دنبال کرد و ایشان قصد دارد در میدان‌های بیشتری نسبت به شهید رئیسی وارد شود و در نظر دارد نرمش خاصی را در جهان در راستای منویات رهبر انقلاب مبتنی بر حفظ اقتدار انجام دهد و در این راه با همه جهان حتی کشورهایی که نمی‌خواهند با ما وارد میدان شوند، قصد برقراری رابطه دارد. یعنی دولت آقای پورمحمدی قصد شکست حصار موجود را دارد تا حتی با کشورهای منطقه و بین‌المللی وارد مذاکره، گفت‌وگو و جابجایی افکار شود.

محمدی: دولت مردمی و خانواده آقای قاضی زاده هاشمی، بر اصل دولت سیزدهم است و چه بسا با کشورهای صلح‌طلب که با چارچوب ما مشکلی نداشته باشند ایجاد ارتباط داشته باشیم. منظور ما همه کشورها به جز اسرائیل است چون اصلاً کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم. به روابط بین‌الملل و منطقه معتقدیم تا تمام ظرفیت‌ها را در این روابط جویا شویم.

ایمنا: هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم یکی از مهمترین مسائلی که مطرح می‌شود اجماع بر سر نامزدهاست، نظر شما در این باره چیست؟

مهره‌کش: ما معتقدیم هر ۶ نامزد اشخاص محترم و قابل احترام هستند و هر کس که‌از طریق قانون و شورای‌نگهبان به مردم معرفی شده باشد، مورد احترام است. نکته مهم قبل از از اجماع آن است که هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب باید یاد بگیریم به اثبات خود بپردازیم و تخریب را کنار بگذاریم.

مهم‌تر از بحث اجماع، موضوع اخلاق‌مداری دارای اهمیت است و باید به سایر کاندیداها احترام بگذاریم و ما نیز این وظیفه را در ستاد آقای قالیباف بر عهده خود می‌دانیم. در حال حاضر بین ۵ نامزد جبهه انقلاب، بحث اجماع زودهنگام است چرا که باعث تفرقه، ناسزاگویی و ایجاد دلهره در دل علاقه مندان به کاندیداها است.

با اجماع مخالف نیستم بلکه معتقدم مسیر اجماع این نیست و باید بین خود نامزدها و بزرگان احزاب که آن‌ها را قبول دارند انجام شود و اصلاً نباید به بدنه جامعه کشیده شود چون مردم و علاقه مندان بروز آن را می‌بینند. اما اینکه بحث را به میان مردم بکشیم نه تنها فایده‌ای ندارد که موجب اختلافات بیشتر خواهد شد.

اجماع محاسن و معایبی دارد، در حال حاضر برای اجماع زود است، بعضی از کاندیداها آن را به روزهای آخر موکول کردند تا پس از ملاحظه فضای جامعه و مخاطب شناسی به یک نظر برسند. مهمترین چیز این است که همه به حضور حداکثری کمک کنیم و بعد به معرفی مؤدبانه و اخلاق مدارانه کاندیدای خود بپردازیم.

سبحانی: اعتقاد داریم مطرح کردن بحث اجماع زود است چون دشمنان برنامه‌ریزی سنگینی کردند تا به این مرحله وارد شوند و فشار می‌آورند و برای همین بهتر است ما فعلاً وارد این مرحله نشویم.

حکومت ما یک ولایت فقیه دارد و اوست که جامعه ما را سامان می‌دهد اما دشمن قصد دارد کل انتخابات ما را با مشکل مواجه کند و تلاش می‌کند مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند. برای همین باید صبر کنیم تا در روزهای آخر ببینیم وضعیت چگونه خواهد شد. دشمن یورش آورده و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی سعی دارد هر چه زودتر جامع انجام شود. ما آقای پورمحمدی را اصلح می‌دانیم و اعتقاد داریم وضعیت کنونی کشور نیاز به صبر و حوصله بیشتری است تا به جایی برسیم که میوه آماده چیدن باشد. الان هر حرکتی کنیم آن می‌شود که دشمن می‌خواهد.

آقای پورمحمدی ۱۰۰ درصد اصولگرا است اما برخی رسانه‌ها در مورد ایشان بداخلاقی کردند. دشمنان می‌دانند کجا را بزنند. به هر حال هر اتفاقی که مورد تصمیم مقام معظم رهبری باشد خیر و برکت آن برای کشور خواهد بود.

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

محمدی: اجماع برای بحث دولت مردمی و دولت خانواده بحث روشنی است و در این مسیر سابقه آقای قاضی‌زاده نشانگر این بحث است. در دوره گذشته نیز ایشان تا آخر ایستاد و این بار هم اعلام کرد که هستم و انشاالله جبهه انقلاب به این اجماع برسند که به نفع شخص اصلح اجماع کنند.

ایمنا: با توجه به اینکه شما نمایندگی نامزد متبوع خود را در این جلسه بر عهده دارید، مزیت نامزد شما نسبت به سایرین کدام است؟

مهره‌کش: کارنامه آقای قالیباف به دقت بررسی شود، نشان از این دارد که بهترین شخصی که می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت بیشتر قرار دهد و نقاط قوت گذشته را با جدیت پیگیری کند و نقاط ضعف را برطرف کند، آقای قالیباف است. ایشان از سن ۲۰ سالگی در جبهه‌های جنگ حضور داشته و فرمانده لشکر استان خراسان بوده و در این راستا مدیریت بحران آن موقع فوق‌العاده سخت بوده است. پس از آن به نیروی انتظامی، نیروی هوایی سپاه و شهرداری درآمد که نشان‌دهنده قدرت تشخیص مشکل، راه حل و حل مشکلات را با سرعت زیاد دارد.

در مدیران شاید ندیدیم که هیچ مدیری در دوره مدیریت خود روزشمار قرار دهد و آقای قالیباف در شهرداری تهران برای پروژه‌ها روزشمار قرار داده بود که نشان از شجاعت و جسارت و اعتقاد ایشان به کار است. ویژگی دیگر در کنار شناخت مشکل، داشتن راه‌حل و توان حل مشکل و مرد میدان بودن است. برخی مدیران در گذشته بیشتر از اتاق خود مدیریت کرده و می‌کنند اما آقای قالیباف چنین شخصیتی ندارد و پایه‌گذار اصلی شهرک موشکی آقای قالیباف بوده است.

شهر تهران با این حجم از ترافیک و ساخت و ساز و اتوبان و بزرگراه در زمان آقای قالیباف از بن بست خارج شده است. ایشان خود در میدان عمل بوده است. نکته بعد اینکه‌از ورود به جزئیات پرهیز می‌کند و آن چیزی را که اولویت اصلی می‌داند مبنای اقدام بنا قرار می‌دهد و این امر برای رئیس‌جمهور یک اصل است. ایشان قدرت وفاق‌بخشی به جامعه، همدل کردن مردم، آرامش‌بخشی به جامعه را دارد و از همه مهم‌تر اینکه سرباز رهبر معظم انقلاب است.

سبحانی: در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب مردم را به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی تکلیف می‌کنند، به همین خاطر اگر حداکثری وارد میدان شویم می‌توانیم رئیس جمهوری قوی، پاک دست، ولایی، انقلابی، معتقد و پایبند به ارزش‌های انقلابی اسلامی که همه از ویژگی‌های آقای پورمحمدی است را داشته باشیم.

فعالیت اجرایی آقای پورمحمدی تقریباً در تمام دولت‌ها وجود داشته است. تحصیلات ایشان سطح‌چهارم حوزه و معادل مدرک دکترا است. به تازگی رئیس مرکز اسناد داخلی و خارجی کشور بوده است. وزیر دادگستری از سال ۹۲ تا ۹۶ بوده و با قضا آشنا است. وزیر کشور از سال ۸۴ تا ۸۷ بوده است. نماینده وزارت اطلاعات در سال ۶۷ و رئیس سازمان بازرسی کشور از سال ۸۴ تا ۸۷ بوده است. ما می‌بینیم که آقای پورمحمدی یک پدیده جدیدی است با همه اطلاعات زیربنایی و نهفته‌ای که شاید خیلی از آقایان نداشته باشند وارد میدان شده و مردم هم گوش به ندای رهبری می‌دهند و وارد میدان می‌شوند و امیدوارم با سوابق آقای پورمحمدی بتوانند منتخب مردم شوند و الان ستاد ایشان در ۲۶ استان فعال است. پشتیبان ایشان شورای وحدت است که سرمایه اجتماعی بالایی است. این شورا از سه ضلع احزاب اقشار و روحانیون تشکیل شده است و علاوه بر آن از ۴۰ حزب اصولگرا تشکیل شده که همه از ایشان حمایت کرده‌اند.

با وجودی که احزاب اصولگرا از آقای پورمحمدی حمایت کرده‌اند اما ایشان یک شخصیتی فرا حزبی است چون در سخنان خود نشان داده می‌خواهد چتر بزرگ‌تری در جامعه به وجود بیاورد تا کشور به آرامش برسد.

محمدی: آقای قاضی‌زاده هاشمی متولد سال ۱۳۵۰ و جوان‌ترین کاندیدا، متولد مشهد و از خانواده مذهبی است. در نوجوانی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت داشته و سابقه ایثارگری دارد. ایشان دارای کارنامه و رزومه است. عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، ۴ دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، ۲ دوره نایب رئیس اول مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مشاور وزیر بهداشت و درمان، معاون شهید رئیسی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از جمله سوابق کاری ایشان است.

آقای قاضی زاده هاشمی شخصیتی سیاسی و دارای سابقه جریانی است که در یک اردوگاه انقلابی و اصولگرا تعریف می‌شود اما اصلاً تعلق حزبی و جریانی و جناحی ندارد و این را برای کشور یک سرمایه می‌داند و معتقد است نباید محصور این کلیشه‌ها و بده بستان های سیاسی شویم که متأسفانه جریانات سیاسی برای بقای خود در قدرت وارد این بده بستان ها می‌شوند در حالی که مشکلات مردم عرصه سیاست نیست بلکه در حوزه‌های راهبردی مانند معیشت و زندگی روزمره قابل بررسی است.

چند دلیل داریم که چرا آقای قاضی زاده هاشمی را بهترین انتخاب می‌دانیم. سابقه طولانی حضور در مجلس و اثرگذاری در فرآیند تدوین کشور ایشان را به یک شخصیت دارای آشنایی به قوانین کشور بدل کرده است و قبل از اینکه توسط شهید رئیسی به عنوان معاونت ریاست جمهوری منصوب شود، نایب رئیس مجلس بوده است. همین امر موجب تجربه او در مدیریت، تعامل و کار با افراد مختلف و سلایق سیاسی گوناگون شده و به همین خاطر امید می‌رود در صورت تصدی ریاست جمهوری تعامل سازنده‌ای را بین دولت و مجلس رقم بزند.

آقای قاضی زاده هاشمی با تغذیه فکری، معرفتی از بزرگان اسلامی دارای یک نظام فکری مکتبی و انقلابی است؛ در عرصه اخلاقی از دست پروردگان آیت الله خوشوقت است و دارای سابقه مدیریت اندیشکده ای است و در مورد مدل حکمرانی کشور کار علمی عمیق کرده است. ایشان شخصیت علمی و دانشگاهی است و همین امر او را جز معدود کاندیداهایی کرده که دارای برنامه‌ای روشن برای اداره کشور هستند.

او با مدیریت شایسته و موفق در بنیاد شهید علاوه بر آنکه موجب رضایت رئیس جمهور شهید شد، دارای کارنامه‌ای موفق در عرصه مدیریت کلان کشور می‌باشد زیرا بنیاد شهید با دارا بودن گستردگی نیروی انسانی و منابع مالی همانند سازمان اقتصادی کشور و بانک دی و … به منزله یک دولت محسوب می‌شود.

مهره‌کش: با اجماع زودهنگام مخالفم/سبحانی:پورمحمدی فراحزبی است/محمدی:خانواده اولویت ماست

کد خبر 763892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.