همسترکامبت hamster kombat و نقاط ضعف و قوت آن

همستر کامبت (hamster kombat) بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد و زمزمه‌هایی مبنی بر راه‌اندازی توکن آن در جولای شکل گرفته است، با این حال هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست. اکانت تلگرام این بازی نیز ۳۱ میلیون فالوور پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، همستر کامبت، بازی تپ تو ارن Tap-to-Earn و کلیکی جدید و محبوب که به‌دنبال موفقیت نات‌کوین معرفی شد و در پلت‌فرم تلگرام فعال می‌شود، به‌طور رسمی در تاریخ بیست‌وپنجم مارس ۲۰۲۴ در شبکه باز TON عرضه شد، تا جمعه گذشته بیش از ۶۰ میلیون کاربر و ۲۴ میلیون کاربر فعال داشت که تعداد آن‌ها در حال حاضر از مرز ۱۰۰ میلیون گذشته است و طبق ادعاهای موجود قرار است توکن خود را در شبکه باز در جولای راه‌اندازی کند، البته این تاریخ ممکن است تغییر کند.

همسترکامبت و جمع‌آوری امتیاز

این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا یک صرافی مجازی ارز دیجیتال را مدیریت کنند و سکه‌هایی درون بازی به دست آورند که می‌توانند به توکن‌های واقعی تبدیل شوند تا وجوه به‌دست‌آمده را برداشت کنند. گیم پلی این بازی شبیه به بازی محبوب نات‌کوین و جذابیت آن در مکانیک ساده آن نهفته است. بازیکنان تنها باید روی صفحه نمایش خود ضربه بزنند تا در فعالیت‌هایی با مضمون همستر شرکت کنند. کاربران فعال روزانه این بازی بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون متغیر است و حضور همسترکامبت در رسانه‌های اجتماعی چشمگیر است. این بازی همچنین نزدیک به ۱۷ میلیون مشترک یوتیوب و بیش از ۶ میلیون دنبال‌کننده توئیتر دارد.

همسترکامبت؛ فرصت یا تهدید/ نقاط ضعف و قوت

نسخه قبلی بازی، نات‌کوین، با تأخیرهایی در عرضه توکن خود مواجه شد، اما در نهایت شاهد موفقیت قابل‌توجهی بود. توکن نات‌کوین طی دو هفته گذشته ۳۵۰ درصد افزایش داشته است و اکنون در بین ۶۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. ارزش ارزی آن اکنون به قیمت بالای ۷.۷۶ دلار رسیده است و اکنون دهمین ارز دیجیتال با ارزش از نظر ارزش بازار است. بازیکنان همسترکامبت به نتیجه‌ای مشابه امیدوار هستند.

برخلاف نات‌کوین، همسترکامبت قصد دارد تا بازی را بدون‌وقفه از طریق راه‌اندازی توکن ادامه دهد و مشوق‌های جدیدی برای دعوت دوستان این بازی در راه است. علاوه بر این، همسترکامبت دارای حالت جدیدی به نام رمز روزانه است که طبق آن بازیکنان می‌توانند روزانه یک میلیون سکه اضافی با شکستن کد مورس روز کسب کنند. بازیکنان برای باز کردن حالت رمزگذاری، سه بار روی بخش «کسب هر ضربه» ضربه می‌زنند. سپس آخرین ضربه را نگه می‌دارند تا کد مورس تشکیل شود. تکمیل این دنباله بلافاصله یک میلیون سکه به آن‌ها اعطا می‌کند. این بخش بازی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و انگیزه‌ای محسوب می‌شود که هر روز بازیکنان را به محیط بازی بازمی‌گرداند.

همسترکامبت؛ فرصت یا تهدید/ نقاط ضعف و قوت

بررسی همسترکامبت به کمک SWOT

تحلیل SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها)، چارچوبی است که برای ارزیابی موقعیت رقابتی شرکت و توسعه برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده می‌شود و عوامل داخلی و خارجی، همچنین پتانسیل فعلی و آینده را ارزیابی می‌کند.

نقاط قوت: بازی جذاب‌تر از نات‌کوین، تعداد کاربران فعال زیاد (نات کوین کمتر از ۴۰ میلیون کاربر)، بازاریابی خوب، شرایط بسیار خوب در شبکه‌های اجتماعی و داشتن نقشه راه

نقاط ضعف: فقدان صفحه زمینه سفید، وب‌سایت ضعیف، نداشتن آینده روشن، نامشخص بودن تعداد کل توکن‌ها، ناعادلانه بودن روش توزیع، نامشخص بودن تیم توسعه و هدررفت انرژی و زمان زیادی

فرصت‌ها: هارد فورک (بهبود عملکرد بلاک چین) برای بهبود پروژه همستر کامبت، تمایل سرمایه‌گذاران بزرگ برای حمایت آن، بهبود وبگاه و معرفی صفحه زمینه سفید

تهدیدها: تعداد زیاد ماینرها، ظهور نهنگ‌ها (نهنگ کریپتو به افرادی گفته می‌شود که حجم زیادی از یک کوین یا توکن را در اختیار دارند)، هزینه نامشخص، هکرها و رقبا

همسترکامبت؛ فرصت یا تهدید/ نقاط ضعف و قوت

با توجه به این توضیحات و اطلاعاتی که تاکنون در مورد پروژه همستر کامبت داده شده است، به نظر می‌رسد با توجه به تعداد بالای کاربران فعال، توکن این پروژه حداقل به دلیل جذابیت آن برای صرافی‌ها (معاملات حجمی) در لیست قرار گیرد. نکته اینجاست که آیا می‌توان در ازای زمان صرف‌شده درآمدی کسب کرد یا خیر؟ از آنجا که به نظر می‌رسد این بازی نسبت به پروژه مشابه خود، نات‌کوین، زمان بیشتری نیاز دارد، در حال حاضر تنها توصیه می‌شود که به آن به‌عنوان یک سرگرمی جانبی نگاه شود و تمام وقت و انرژی فرد صرف پروژه‌ای نامشخص نشود.

کد خبر 761811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.