به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحسن واعظیفر امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در بازدید از سه ایستگاه خط دو متروی این کلانشهر (عاشق اصفهانی، زینبیه و دارک) و محل دپوی این خط با اشاره به آخرین وضعیت احداث خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: این خط بهطول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر است که در گام نخست با ۱۴ کیلومتر آغاز و احداث ۱۶ ایستگاه از ۲۳ ایستگاه آن نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: برای کاهش زمان احداث خط دو، دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) در دو جبهه شامل جبهه غربی با قطار ۹.۵ متر و دو دستگاه جبهه شمال هفت متر فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) شرقی خط دو متروی اصفهان که اوایل دی سال گذشته به ایستگاه طوقچی رسید، در حال حاضر در فاصله ۲۰۰ متری ایستگاه ابنسینا قرار دارد.
واعظیفر با بیان اینکه دستگاه حفار جبهه غربی از ایستگاه شهید حجاری (اول کهندژ) حفاریها را آغاز کرد و پس از گذر از اتوبان شهید خرازی وارد خیابان صاحبروضات شد، سپس طبق وعده داده شده به ایستگاه آیتالله کاشانی رسید، ادامه داد: دستگاه حفار در ادامه مسیر به ایستگاه خلجا (طالقانی) وارد شد.
وی گفت: تیبیام شمال از سمت دارک به مرکز شهر در حال پیشروی و اجرا است، اواخر بهمن سال گذشته شاهد ورود (تیبیام) به ایستگاه امام حسین (ع) بودیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه ایستگاه زینبیه با دو دسترسی غربی و شرقی در حال احداث است، تصریح کرد: دسترسی شرقی با ورودی حرم مطهر زینبیه تلفیق شده است، به گونهای که افراد از داخل حرم بتوانند وارد ایستگاه شوند، همچنین عملیات اجرایی دسترسی غربی ایستگاه نیز آغاز شده است.
واعظیفر ادامه داد: ایستگاه زینبیه یکی از بزرگترین و زیباترین ایستگاههای خط دو مترو است و تلاش شده معنویت حرم زینبیه در آن حفظ شود، زیرا پس از بهرهبرداری گردشگران خارجی زیادی در این ایستگاه تردد دارند
وی گفت: «زینبیه» اولین ایستگاه قابل بهرهبرداری اولیه خط دو متروی اصفهان است، گفت: عملیات نازککاری این ایستگاه در حال انجام است و تاکنون هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: با تزریق بهموقع اعتبارات و منابع مالی فاز نخست خط ۲ متروی این کلانشهر در موعد مقرر مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
نظر شما