تسهیل نوسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده هدف اصلی کمیته رفع موانع صدور پروانه است

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان گفت: تسهیل و تسریع صدور پروانه، ارائه بیشترین مساعدت از طریق ضوابط به پلاک‌های بافت انگیزه و یکسان‌سازی، در واقع تسهیل نوسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده هدف اصلی کمیته رفع موانع صدور پروانه است.

حسن سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشکیل کمیته رفع موانع صدور پروانه ساختمانی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در رابطه با بسته‌های تشویقی مصوبه‌ای دریافت کردیم که چهار گروه اصلی دارد، به‌صورت بلوکی تجمیع می‌شود، زمین‌های ۱۳۰ متر مربعی و بر معابر اصلی در واقع هشت متر مربع به بالا هستند و زمین‌هایی که در دل بافت قرار دارند و حداقل عرض معبر شش متر مربع را دارند و گروه چهارم زیر ۱۳۰ متر مربع و بالاتر از ۵۰ متر مربع است، اما امکان تجمیع ندارند.

وی افزود: با پیگیری‌های شهرداری اصفهان تمام نقاط بافت فرسوده شهر را شامل شد، اما به دلیل اینکه بافت‌ها شرایط متفاوتی دارند، همچنین در قبل ضوابطی داشتیم که ممکن بود برای معاونان شهرسازی مناطق همخوان نباشد یا ممکن بود موارد متعددی را اعمال کنند و نظرات متفاوتی در رابطه با یک پلاک اطلاق شود.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای اینکه جلوی نظرات متفاوت گرفته شود، در پاسخگویی تسریع شود و بتوانیم بیشترین مشوق‌های امکان‌پذیر در بافت را تعلق دهیم، کمیته‌ای راه‌اندازی شده که مجوز آن از اداره کل راه‌وشهرسازی استان دریافت شد، این کمیته متشکل از معاونان مناطق، اداره کل نظارت و قسمت مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی است.

سلمانی ادامه داد: سرانجام فرمی تجمیع شده در اختیار مناطق قرار گرفت و تمام افرادی که برای بافت فرسوده مراجعه می‌کنند این فرم را پر می‌کنند و به معاونت ارسال می‌شود، سپس معاونت تمام جزئیات را با مساعدت می‌نویسد و اعلام ضابطه می‌کند و در پرونده الکترونیک همان پلاک ارسال می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای کمیته رفع موانع صدور پروانه گفت: تسهیل و تسریع صدور پروانه، ارائه بیشترین مساعدت از طریق ضوابط به پلاک‌ها، یکسان‌سازی، در واقع تسهیل نوسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده هدف اصلی این کمیته است.

کد خبر 757021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.