به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حملونقل شهرداریهای کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه میتواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جادهها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل میگیرد، پس اگر بتوانیم در کلانشهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی میشود که میتوانند در هر جا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج میشود، در حملونقل و ایمنی کشور کاربردی است.
وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ نخستین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل میپوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راهاندازی کنیم، این مؤسسات میتواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سالها در این سنگر تلاش کردند و همکارانمان در معاونتهای حملونقل کشور و شرکتهای دانشبنیان اداره شود.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راهاندازی و در تمام معابر کشور جادهها و معابر شهری یک بخشهای جغرافیایی را به آنها واگذار میکنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک میکنند.
از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمهها باشد
حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویتهای بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جادههای کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات میتوانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آنها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمعآوری تصادفات به ما کمک کنند.
وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید بر اساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمهها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده میشود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلانشهرها، شهرداریها این اتفاق را رقم بزنند، چارهای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.
رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبهبندی رانندگان بهطور جد دنبال میشود، که اگر به سرمنزل مقصود برسد با برنامهریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام میتوانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشتهها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.
تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلانشهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.
وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یکساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمعآوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقیمانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلتها تأمین و از حیث تجهیزات کامل میشوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت میکنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت میکنیم.
نظر شما