هوشنگ نظریپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت عمرانی و ترافیکی در نیمرخ شرقی مسیر حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان از کیلومتر صفر تا هشت حدفاصل تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب، در روزهای پایانی سال جاری شاهد افزایش حجم تردد وسایل نقلیه در سطح شهر هستیم و با پایان عملیات احداث مسیر و تجهیز و ایمنسازی ترافیکی در کیلومتر سه تا هشت حدفاصل تقاطع غیرهمسطح بهاران تا تقاطع قهجاورستان و پل آفتاب، مسیر ذکر شده مورد بهرهبرداری و در دسترس شهروندان قرار گرفته است.
وی با اشاره به طول پنج هزار متری این قسمت از حلقه حفاظتی شهر که در محدوده این منطقه قرار دارد، افزود: تسهیل در دسترسی به به این منطقه، محلهها و روستاهای در حاشیه مسیر و دسترسی به شبکه بزرگراهی شهر اصفهان، احداث دو کندرو و دو تندرو به عرض ۷۶ متر و احداث تقاطع غیرهمسطح بهاران از جمله مشخصات و ویژگیهای آن است.
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در طول سه سال گذشته با برگزاری جلسات فشرده توافق با مالکان زمینهای واقع در طول مسیر به مساحت حدود ۲۰۰ هزار متر مربع آزادسازی شد، از اینرو میتوان گفت توافق آزادسازی یکی از سختترین مراحل این ابرپروژه بوده است.
نظریپور گفت: احداث مسیر همراه با زیرسازی، اجرای روکش آسفالت، احداث رفیوژهای میانی تندروها و رفیوژ کندرو و تندرو با نصب نیوجرسی، نصب سازهها و تابلوهای راهنمای مسیر، احداث و نصب سامانههای نظارت تصویری ثبت تخلف، نصب چراغهای راهنمایی جهت نما، اجرای خطکشی طولی مسیر، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی از جنس کامپوزیت و ایمنسازی دماغههای در طول مسیر و اتصالات کندرو و تندرو و رمپ و لوپهای تقاطعهای غیرهمسطح در مجموع بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: پاسخگویی به مسائل حملونقل و ترافیک شهرها نیاز به برنامهریزی و اتخاذ روشهای واقعبینانه دارد و از سوی دیگر اجرای طرحهای مورد نظر مستلزم صرف اعتبارات است، در این راستا راهها و معابر شهری که مهمترین عناصر شهری و شریان حیاتی یک شهر محسوب میشود، نقش مهمی در زندگی شهری و پویایی آن دارد.
نظر شما