به گزارش خبرگزاری ایمنا، ایرج مظفر امروز _دوشنبه چهارم دی_ در سلسله نشستهای تجربه شهر با موضوع پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان اظهار کرد: مدیران جدید باید از سوابق و تجربیات مدیران دورههای قبل استفاده کنند، چراکه موجب میشود اقدامات با هزینههای کمتر انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه مسیر حلقه حفاظتی یکی از نیازهای مهم استان و کشور است که باید سریعتر اجرایی شود، افزود: دریافت مصوبات و ابلاغ آن کار بزرگی بوده است، گرچه هنوز در چند نقطه ابهام وجود دارد و باید تکلیف آن مشخص شود، همچون مسیر مقابل کارخانه سیمان که تأسیسات و معضلات زیادی وجود دارد و باید اصلاح شود.
مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور فنی و اجرایی با بیان اینکه سال ۹۶ با تاکیداتی که شورای چهارم برای آغاز پروژه رینگ داشت و تذکراتی که برای تخصیص بودجه داده میشد، تلاش زیادی در این راستا انجام شد، اما همت همگانی برای اجرا وجود نداشت، گفت: سال ۹۳ به عنوان آغاز کلنگزنی رینگ چهارم، احداث زیرگذری با بودجه ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد، در ادامه احداث ۱.۵ کیلومتر رینگ در همان محل انجام و هفت پل دیگر نیز ساخته شد.
مظفر تصریح کرد: اواخر سال ۹۵ به دلیل تذکرات شورای اسلامی شهر برای تصادفات در سهراه نقشینه و بعثت، پیشنهاد شد بلوار فرزانگان ادامه پیدا کند و به رینگ در منطقه ۱۴ متصل شود و پل آفتاب نیز اجرا شود، اما مخالفتهایی صورت گرفت، در حالی که با توجه به تصادفات و ترافیک آن محدوده چنین پروژهای نیاز بود.
وی با اشاره به اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر با تغییر مدیریت مدتی طرح متوقف شد، گفت: مجدد با تلاشهای فراوان تقاطع شهید سلیمانی و اردستانی که کیلومتر صفر تا ۸.۵ رینگ را شامل میشود، از هر دو طرف آغاز شد و اتصال آن به بلوار فرزانگان در اولویت قرار گرفت و پیش رفت، در حال حاضر سختترین قطعه رینگ همین قسمت است که از لحاظ آزادسازی و تعدد ابنیه عمرانی با مشکلات زیادی مواجه است و با توجه به تعریض از کیلومتر ۶۲ تا ۷۸ انجام میشود، ۶۰ درصد مسیری که در محدوده اصفهان است به بهرهبرداری میرسد.
مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور فنی و اجرایی با تاکید بر اهمیت وجود ادبیات تعاملی خاطرنشان کرد: اگر تعامل ایجاد نشود، هیچ کاری انجام نمیشود؛ سال ۹۷ طی مکاتبه با شهردار وقت اصفهان گفته شد که نمیتوانیم منتظر بودجه دولتی بمانیم، بلکه باید از دولت امتیاز بگیریم، زیرا لازمه هر اقدام عمرانی اعتبار است.
مظفر ادامه داد: در منطقه ۱۴ قسمتی تغییر کاربری داده شد؛ هنگامی که تغییر کاربری داده میشود، باید تمام مالکان سهیم باشند و سهم شهرداری نیز مشخص شود، مدیریت تبدیل تغییر کاربری به پول نیز باید توسط شهرداری انجام شود.
وی با اشاره به موارد فنی رینگ چهارم و تشکر از سازمان عمران شهرداری تصریح کرد: این سازمان توان فنی بالایی را وارد پروژهها کرد که نمونه آن را در پروژهای همچون تقاطع شهید سلیمانی با ستونهایی که دو یال آن ۱۲ متر فاصله دارد و این موجب شد طول دهانه را کاهش دهیم، شاهد هستیم.
نظر شما