ابوالفضل قربانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه موضوع مربوط به ترافیک و حملونقل در سطح شهر به ویژه شهرهای بزرگ یک شبکه حملونقلی یا یک شبکه ترافیکی است و تأثیراتی که این شبکه دارد، بسیار زیاد است به شکلی که اگر گذری برای این شبکه طراحی کنیم میتواند نسبت به آرامسازی کل شبکه مؤثر باشد، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که میتواند این شبکههای ترافیکی را مطرح کند ایجاد حلقههایی است که بتواند در سطح شهر سرویسدهی و خدماتدهی داشته باشد و در عین حال با اتصال این شبکهها به یکدیگر شبکههای مویرگی شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل گستردگی شهر اصفهان حلقه سومی که از قبل احداث شده بود، دیگر پاسخگوی نیازها و خدمات مورد نیاز نیست و در واقع برای جلوگیری از گسترش شهر بهترین راه، ایجاد حلقه حفاظتی است، افزود: این حلقه حفاظتی امروزه در این کلانشهر به عنوان رینگ چهارم شناخته میشود، به این معنا که آنچه داخل حلقه قرار میگیرد داخل شهر و آنچه که خارج از حلقه قرار میگیرد، خارج از شهر است و قوانین مربوط به خارج از شهر باید اجرا شود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کارکرد اصلی حلقه چهارم حفاظت است و اینکه بتواند ترافیک عبوری سطح شهر را به خوبی هدایت کند، به شکلی که خودروها برای عبور از شهر اصفهان نیاز نداشته باشند به داخل شهر هدایت شوند.
قربانی اضافه کرد: از کارکردهای دیگر رینگ ترافیکی کمک به جابهجایی در حاشیه شهر است، بهطوری که در خارج از شهر نیز خدمترسانی انجام میشود و نیاز به ورود خودروها به شبکههای داخلی نیست.
وی تصریح کرد: بیشترین بخش این شبکه حفاظتی و حلقه چهارم که از چندین شهر همچون خمینیشهر، درچه، دولتآباد و فلاورجان عبور میکند، در شهر اصفهان است که این شهرها یک خدمتدهی به اصفهان بزرگ انجام خواهند داد، لذا اهمیت و اولویت این پروژه در حال حاضر بسیار بالا است به همین خاطر مدیریت شهری از سالهای قبل تاکنون ردیفهای بودجه زیادی را برای این پروژه گذاشته است و اکنون نیز آزادسازی و احداث این پروژه با هزینه بالا در حال انجام است تا بتواند راحتی را برای مردم در جابهجاییها به دنبال داشته باشد.
نظر شما