اعطای ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای کوچک

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اصفهان با اشاره به اعطای چهار هزار میلیارد ریال وام به اشتغال‌های خرد و کوچک گفت: ۳۷ درصد دریافت کنندگان این تسهیلات زنان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصمد شهبازی امروز_ یکشنبه بیست‌ویکم مرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: هدف اصلی صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.

به گفته وی، این مجموعه مالی و حمایتی می‌کوشد با استفاده از روش‌های نوین و تعاملی، در حوزه کسب و کارهای خرد با تأمین مالی این کسب و کارها راهگشای تولید و اشتغال پایدار باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان، با بیان اینکه جایگاه استان طبق داده‌های آماری در کشور رتبه بیست‌وهشتم بوده است، افزود: امروز این عدد با تلاش مجموعه صندوق در جای جای استان و تسهیل‌گری صورت گرفته به جایگاه نخست در کشورمان رسیده است.

شهبازی عامل اصلی اول شدن اصفهان در بین صندوق‌های امید کشور را نگاه تسهیل گری در حمایت از مشاغل خرد و کوچک برشمرد و اظهار کرد: سهم بنگاه‌های کوچک از منابع بانکی کشورمان حدود چهار و نیم درصد است که به نسبت دیگر کشورها که بالای ۷۰ درصد برآورد شده بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر چهار هزار میلیارد ریال منابع ارزان قیمت در یکسال گذشته به کسب و کارهای خرد اعطا کرده‌ایم، ادامه داد: دو هزار و ۷۰۰ کسب و کار در همین مدت مورد حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امید قرار گرفته‌اند.

تأمین مالی ۱۲ هزار میلیارد ریالی با همراهی بخش خصوصی

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اصفهان گفت: صندوق کارآفرینی امید توانسته بالای ۱۲ هزار میلیارد ریال از منابع بخش خصوصی را در کنار منابع دولتی همراه کرده و تأمین مالی خوبی در این بخش و به نفع کسب و کارهای کوچک داشته باشد.

شهبازی خاطر نشان کرد: احیای واحدهای راکد، نیمه فعال و حتی غیرفعال به تعداد ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی در طول یکی دو سال اخیر و بازگشت این واحدها به چرخه کار و تولید با اشتغالزایی ۳۲۰ نفر، تنها بخشی از فعالیت‌های این مجموعه بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد از اعتبارات صندوق امید به بانوان اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۵۵ درصد پرداخت‌های این صندوق به گروه سنی ۳۶ تا ۵۵ سال اختصاص یافته که این عدد تا پیش از این در دهه ۹۰، به رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال اختصاص می‌یافت.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اصفهان در تحلیل چرایی این تغییرات سنی در اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خاطر نشان کرد: کم ریسک‌تر بودن سنین ۱۸ تا ۳۵ سال و همچنین حرکت جامعه به سمت پیرسالی از جمله عوامل این تغییرات هستند که باید با ایجاد مشوق‌هایی برای گروه سنی جوانان و دیده شدن آنها بار دیگر شاهد بالاتر رفتن درصد اعطای تسهیلات بانکی به آنها باشیم.

شهبازی با اشاره به حمایت ۵۰ درصدی صندوق امید از بخش صنعت در استان اصفهان، اظهار کرد: این حمایت در بخش کشاورزی ۳۰ درصد و در حوزه خدمات ۲۰ درصد بوده است.

وی، با تاکید بر اینکه کمترین میزان معوقات بانکی با چهار دهم درصد به این صندوق اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع نشانگر خوش حساب بودن فعالان حوزه کسب و کارهای خرد است که جای تقدیر از این تلاشگران عرصه تولید را دارد.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اصفهان همچنین به آسان بودن نوع ضمانت‌های بانکی صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: این صندوق تا یک‌ونیم میلیارد تومان وام را به صورت افراد حقیقی اعطا می‌کند و تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات را تنها با یک ضامن و حتی بدون ضامن در اختیار اشخاص متقاضی دارای طرح قرار می‌دهد.

شهبازی یکی از ظرفیت‌های این صندوق را تعامل و همکاری با نهادها و ارگان‌های مختلف برشمرد و افزود: امروزه اگر نهاد و سازمانی بخواهد منابعی را در اختیار جامعه هدف خود قرار دهد ما این آمادگی را داریم که اعتبارات را تا ۳۰۰ درصد بالاتر در اختیار جامعه هدفمان قرار دهیم.

تاکسی‌های اصفهان هم برقی می‌شوند

وی نمونه تعاملی در این بخش را با شهرداری اصفهان به منظور برقی کردن تاکسی‌های درون شهری اعلام کرد و افزود: به تازگی رایزنی‌هایی را با شهرداری این کلان‌شهر برای نوسازی و برقی کردن تاکسی‌ها آغاز کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با ۲۳ شعبه فعال در شهرستان‌های مختلف (به غیر از چهار شهرستان جدید) عمده فعالیت‌ها و خدمات خود را به صورت الکترونیکی و برخط به عموم مردم و فعالان کسب و کارهای خرد ارائه می‌کند.

کد خبر 692828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.