به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حملونقل ملی ایرلند یک ساختار کرایه ملی جدید برای نرخ کرایههای ثابت و عادلانه در سراسر کشور معرفی کرد که منعکسکننده رویکردی منسجمتر و منصفانهتر است و مسافران راحتتر آن را درک خواهند کرد. بر اساس ساختار جدید، هزینه هر کیلومتر طی شده در سراسر کشور ثابت خواهد بود و بنا بر فاصله بین مبدأ و مقصد سفر تعیین خواهد شد. به این ترتیب کرایه یک سفر ۲۰ کیلومتری با اتوبوس، چه در شمال غربی کشور انجام شود و چه در جنوب شرقی برابر خواهد بود که در سیستم فعلی این امر صدق نمیکند. سازمان حملونقل اعلام کرد که نرخهای کرایه بر اساس این استراتژی به زودی اعلام خواهد شد.
استراتژی جدید همچنین باعث میشود که کرایهها شامل ترکیبی از هزینه سوار شدن (هزینه ثابتی که بدون توجه به مسافت برای سفر اعمال میشود) و یک کرایه افزایشی بر اساس مسافت سفر تشکیل شود که این رویکرد استاندارد ملی کرایه برای تمام سفرهای درون و برونشهری در سراسر ایرلند اعمال خواهد شد.
علاوه بر این قرار است در پایتخت ایرلند، دوبلین، یک منطقه تردد شهری معرفی شود که ۲۳ کیلومتر از شهر امتداد دارد و بهطور کلی معادل یک منطقه ۹۰ دقیقهای موجود است. این منطقه جدید تقریباً ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر دوبلین فاصله دارد و بر اساس بررسی پیشنهادهای شبکه حملونقل عمومی در آینده و تجزیهوتحلیل اطلاعات فروش بلیت برای تعیین تقاضای سفرهای مسافران انتخاب شده است. تردد در این منطقه که به کاهش مشکلات مرزی بین ساختار کرایه ملی و شهری کمک میکند، نرخ کرایه پایینتری نسبت به دیگر مناطق شهری خواهد داشت که این امر تضمینکننده تعیین ارزانترین کرایه برای کاربران آن است.
سازمان حملونقل ملی ایرلند تأکید کرد که انتقال سیستم پرداخت کرایههای فعلی به ساختار ملی کرایه طی چند سال انجام میشود، زیرا تا حدی به ارتقای تجهیزات فعلی فروش بلیت و تهیه نسل بعدی این تجهیزات بستگی دارد. علاوه بر این، امید آن میرود که پیادهسازی ساختارهای اصلاحشده کرایه در منطقه رفتوآمد جدید دوبلین در اولویت قرار گیرد، چراکه ایجاد این منطقه بهعنوان بخشی از استراتژی معرفیشده جدید، تغییراتی ارزشمند در سیستم حملونقل عمومی سایر شهرهای کوچک و بزرگ ایرلند به ارمغان خواهد آورد.
نظر شما